Vast loper peugeot fox snor.

Aran100

New Member
Hallo
Ivm een vast lopen vraag ik mij af of ik de cilinder kan laten uit honen of boren.er is helaas niet aan een nieuwe te komen voor mijn peugeot fox de luxgr snor uitvoering. Of is het ook mogenlijk om een brom cilinder te gebruiken en dan dan de hals op maat te laten maken zodat deze in het carter past.
Gr ron
 
Advertisement - register to remove this

Dit ligt eraan hoe diep de krassen zijn in je cilinder en hoeveel wand er nog beschikbaar is om weg te halen.
Verder moet er dan ook een passende overmaat zuiger in, die moet natuurlijk ook beschikbaar zijn.
 
Dit ligt eraan hoe diep de krassen zijn in je cilinder en hoeveel wand er nog beschikbaar is om weg te halen.
Verder moet er dan ook een passende overmaat zuiger in, die moet natuurlijk ook beschikbaar zijn.
Hoi
Bedankt voor de snelle reactie
Enig idee waar ik daarvoor terecht kan
Gr ron
 
ik heb ooit eens in een ver verleden een cilinder van een husquavarna 125 cc crosser laten hard chromen , maar ik denk dat tegenwoordig een nieuwe kit goedkoper is dan revisie.Maar even louter ter interesse, wat is er zo speciaal aan jou blok? is het niet een gewoon fox blok?
 
DDL tuning doet volgens mij wel aan cilinders uit honen ,
dus die zou je kunnen mailen met heldere fotos van de krassen in de cilinder.
Idd , Dennis doet dat , denk met een overmaat Meteor zuiger , ben je denk ik 60,00 kwijt .
Of bij Fred Motoren , een beetje Scooterzaak heeft daar wel een adres voor , indien ze het zelf niet kunnen.
opsturen is ook altijd een Optie.
Post automatically merged:

ik heb ooit eens in een ver verleden een cilinder van een husquavarna 125 cc crosser laten hard chromen , maar ik denk dat tegenwoordig een nieuwe kit goedkoper is dan revisie.Maar even louter ter interesse, wat is er zo speciaal aan jou blok? is het niet een gewoon fox blok?
Van je Husqvarna is een apart verhaal , daar zit een Nicasilwand in, standaard Scooter cilinder is gietijzer,die gehoond kan worden .
 
Idd , Dennis doet dat , denk met een overmaat Meteor zuiger , ben je denk ik 60,00 kwijt .
Of bij Fred Motoren , een beetje Scooterzaak heeft daar wel een adres voor , indien ze het zelf niet kunnen.
opsturen is ook altijd een Optie.
Post automatically merged:


Van je Husqvarna is een apart verhaal , daar zit een Nicasilwand in, standaard Scooter cilinder is gietijzer,die gehoond kan worden .
Dat wist ik niet, nooit te oud om te leren.
 
DDL tuning doet volgens mij wel aan cilinders uit honen ,
dus die zou je kunnen mailen met heldere fotos van de krassen in de cilinder.
Hoi
Zal ik eens gaan doen
Bedankt voor de tip
Post automatically merged:

ik heb ooit eens in een ver verleden een cilinder van een husquavarna 125 cc crosser laten hard chromen , maar ik denk dat tegenwoordig een nieuwe kit goedkoper is dan revisie.Maar even louter ter interesse, wat is er zo speciaal aan jou blok? is het niet een gewoon fox blok?
Hoi
Een nieuwe is niet meer aan te komen
Fox is al 22 jaar oud. Omdat het een snorbrommer uitvoering is, past daar geen bromfiets cilinder op, de hals van zo'n cilinder is op het einde een stukje verdikt en past dan niet in het carter.
Nu hoorde ik ook eens dat je deze verdikking er af kan laten draaien
Gr ron
 
Een nieuwe is niet meer aan te komen
wil je een orginele peugeot cilinder of mag het imitatie zijn?
als het een 2e handse mag zijn, kan e aart brouwer in ede is proberen, als je die nog niet geprobeerd hebt natuurlijk. j
Die heeft brommers op bergen liggen .
 
wil je een orginele peugeot cilinder of mag het imitatie zijn?
als het een 2e handse mag zijn, kan e aart brouwer in ede is proberen, als je die nog niet geprobeerd hebt natuurlijk. j
Die heeft brommers op bergen liggen .
Hoi
Die ga ik zeker eens bellen.
Bedankr6
Post automatically merged:

wil je een orginele peugeot cilinder of mag het imitatie zijn?
als het een 2e handse mag zijn, kan e aart brouwer in ede is proberen, als je die nog niet geprobeerd hebt natuurlijk. j
Die heeft brommers op bergen liggen .
Heb hem even bekeken op Google.
Daar liggen de brommers/scooters inderdaad opgestapeld. Zal hem morgen eens bellen
 
Last edited:
Hoi
Die ga ik zeker eens bellen.
Bedankr6
Post automatically merged:


Heb hem even bekeken op Google.
Daar liggen de brommers/scooters inderdaad opgestapeld. Zal hem morgen eens bellen
wat er op dier foto staat is nog niks van wat er liggt.
 
Hoi allemaal
Als eerste nogmaals bedankt voor de goede reacties. Kan helaas nog geen tel nummer vinden van Aart Brouwer, zal dus langs gaan worden
Nu vertelde iemand mij ook dat het mogelijk is, om van de brommer cilinder de verdikking die niet in het carter past af te laten draaien.
Weet iemand daar iets over
Gr ron
 
Hoi allemaal
Als eerste nogmaals bedankt voor de goede reacties. Kan helaas nog geen tel nummer vinden van Aart Brouwer, zal dus langs gaan worden
Nu vertelde iemand mij ook dat het mogelijk is, om van de brommer cilinder de verdikking die niet in het carter past af te laten draaien.
Weet iemand daar iets over
Gr ron
daar kunnen ze wel een stuk afhalen ik weet niet hoe of dat die dik is en of er veel af moet. moet wel genoeg hemd overblijven natuurlijk
 
daar kunnen ze wel een stuk afhalen ik weet niet hoe of dat die dik is en of er veel af moet. moet wel genoeg hemd overblijven natuurlijk
Hoi
De hemd zoals dat waarschijnlijk heet
Is bv 46 mm maar het laatste randje van ongeveer 3 mm is iets dikker zodat een brommer cilinder niet in een snor brommer pas. En alleen die verdikking moet dan afgedraaid worden
 
Hoi
De hemd zoals dat waarschijnlijk heet
Is bv 46 mm maar het laatste randje van ongeveer 3 mm is iets dikker zodat een brommer cilinder niet in een snor brommer pas. En alleen die verdikking moet dan afgedraaid worden
Ja ik heb het ook niet verzonnen, in het engels noemen ze het een skirt. Gelijk een stuk sexier:D
 
Back
Top