variorolletjessss.....

vincent vega

temporary scootless.
is het aan te raden om als je variorolletjes mixt,ze van t zelfde merk te gebruiken?
ik vraag dit omdat ik met 3 x 4.0 van leovinci en 3 x 5.0 van rms :? (el cheapo merk denk k,van de fietsenboer op de hoek) reed...na 600 km. weer overtoeren :( ..el cheapo rolletjes lijken wel 'ingebrand'...
en is een levensduur van 600 km. voor een setje rolletjes niet vrij kort?kan het komen doordat ik 2 versch. merken gebruikt heb en is er zo'n groot verschil in kwaliteit tussen de versch. merken?

edit: met welk merk hebben jullie over t algemeen goede ervaringen?
 
Advertisement - register to remove this

XoReP said:
Ik gebruik af en toe wels RMS rolletjes en eigenlijk geen problemen mee en weinig slijtage.


dude..dat was snel :) ja k vond ze zo goedkoop (3,95 euri) in vergelijking met die andere...btw kan ook niet zeggen dat ze slecht zijn want ander merk heb ik nog niet geprobeerd...
 
Je moet niet mixen. Je kunt prima mixen om te bepalen welk gewicht je moet hebben, maar je moet niet met een mix blijven rijden.

De 3 zwaarste rollen worden harder naar buiten gedrukt dan de lichtere, door de centrifugerende krachten die je draaiende vario geeft.
Deze 3 rollen wordt veel zwaarder belast dan de 3 lichtere rollen, en slijten dus veel sneller. Het werk dat ze normaal met ze zessen doen, doen ze nu met z'n 3-en, bij wijze van spreke.
 
mja , rms en leovince gaan toch iets minder lang mee dan bijv. Malossi en Polini over het algemeen , maar als de rollen te licht of te zwaar zijn gaan ze ook erg kort mee.

als ze te licht zijn word de vario veel te warm en kan het zijn dat de rollen zachter worden en zo word er een vlakke kant in geduwd.

als ze te zwaar zijn slijten ze ook veel sneller..

verder is het idd zo dat als je gaat mixen dat de zware rollen sneller slijten ,mixen kan maar beter niet meer dan een halve gram verschil ,dan is het nog wel te doen.

wat ook belangrijk is is dat de vario in goede staat is en en goed schoon!

en de afstelling (bijv, drukveer ,v-snaar etc.) kan ook invloed hebben op de slijtage van de rollen.
 
Back
Top