Varioring uit Vivacity

Vivacity

Well-Known Member
Ik wil de varioring uit mijn Vivacity hebben. Maar dit is mijn eerste scoot dus ik weet niet precies hoe dit moet. Wie wil mij korte(of lange) instructie geven? Alvast bedankt!
 
Advertisement - register to remove this

kijk verder dan je neus lang is:

in scooter algemeen in topic vario-ring vervangen staat een hele gooie uitleg.

had freez laatst nog zo'n mooie uitleg gemaakt helpt het nog niet.

[This message has been edited by sf50_racing (edited 11 February 2001).]
 
Originally posted by sf50_racing:
er zit wel een ring in want ik heb er zelf een verwijdert bij een vivacity. er zit een hele grote ring in die even groot is als de vario zelf.

Das geen ring, maar een plaat, die helemaal achterop de vario in een soort behuizing zit.
 
Effe mn vario uit de rommelbak trekken
smile.gif


Ik neem aan dat ik met een beginner te maken heb, dus leg ik 't wel eventjes redelijk simpel uit...
Maak je carterdeksel los, dan zie je aan de linkerkant je variateur zitten, die met een grote moer vast zit aan je krukas.
Bevestig een vario-blokje aan het carter, met de tandjes in de tandjes van je vario, maak dan de krukasmoer los.
Of gebruik een luchtsleutel of iets dergelijks om je krukasmoer eraf te krijgen.
Daarna kan je het voorste stuk eraf halen (met het schoepenrad erop), en zie je je v-snaar op je variobus zitten.
Haal je v-snaar eraf, en haal daarna je variateur eraf.
Helemaal achterop de variateur zie je een huls dat met 3 boutjes vast zit, haal die 3 boutjes los en trek dat hulsje eraf.
dan zie je de begrenzer zitten: de plaat die de vario van de achterkant afdekt.
Bij mij staat er een nummer op (5,0) en een klein groen stipje.
Haal die plaat eraf, en de begrenzer is eruit.
Zet nu je vario + andere rommel er weer op (krukasmoer goed vastdraaien!!) en racen maar
smile.gif
 
wel heel erg offtopic (was toch al klaar
smile.gif
)
hoor, maar hij slaat VD mijn wachtwoord niet meer op!! Das dus echt kut, moet ik steeds mijn w8woord intoetsen
frown.gif


Sorry, moest het ff kwijt.

Greetings!

P.s Succes met je begrenser verwijderen!
 
Vervalt de garantie eigenlijk als je de variobegrenzer eruit haalt? Ik heb hem 2e hands gekocht en er zit nog 2 mnd garantie op. En m'n pa wil niet dat ik de begrenzers eruit haal voordat ie de garantie uit is. In principe schijt aan pa natuurlijk, maar hoe zit dit
 
Back
Top