Variobus met opstaande rand

Spank

On the Edge
Hi,

Lang geleden dat ik hier was, maar ik heb jullie hulp weer nodig!

Paar weken geleden heb ik een echte PGO Rodoshow op de kop kunnen tikken, zo zeldzaam dat ze er zelfs bij de RDW nog nooit van hadden gehoord. Na een weekje rijden wist ik gelijk waarom.

Ondanks dat het een scooter van voor 2003 is (exacte datum en jaar onbekend) had deze maar 1560km gereden en altijd binnen gestaan.
Het ding stond te verstoffen ergens en heb m kunnen kopen voor 175 euro.

Ik merkte dat hij erg traag ging en besloot de bougie maar te vervangen om m wat extra vonken te geven.
Dit hielp al iets, maar was niet genoeg.

Daarna besloot ik om de carterkap eraf te halen en eens kijken hoe het gesteld was met de v-snaar (en omdat ik niet geloofde dat het ding echt maar 1560km had gereden in al die jaren). Carterkap eraf en ja hoor, niks van viezigheid en het blok was nog volledig alsof deze net in de fabriek (in China waarschijnlijk) in elkaar was gezet.

Nu naar mijn probleem, toen ik vario eindelijk los had en de varioring zag zitten wilde ik deze uiteraard eruit halen. Ik trek aan dat ding, blijkt ie vast te zitten aan de variobus. Toen ik jaren terug mijn Aerox nog had was dit zo gepiept. Ik had nog nooit gehoord van een opstaande rand als begrenzer dus ik baalde flink.

Ik heb er al aan zitten denken om de bus te laten afdraaien, maar zou niet weten waar ik moet beginnen, en nu de scooter open ligt ben ik gelimiteerd tot het openbaar vervoer in Amsterdam. Toen bedacht ik dat de onderdelen voor een Minarelli Horizontaal AC vast wel op internet te vinden moesten zijn.

Omdat ik niet weet wat de maat precies is (heb wel gemeten maar kan lastig zien wat het precies is) vertrouw ik er eigenlijk wel op dat jullie weten welke bus ik online moet bestellen om dat PGO geval een beetje vooruit te laten komen.

Hieronder staan wat foto's van de bus en de maten (die ik heb gemeten, zou zomaar niet kunnen kloppen).

Verder heb ik deze bus gevonden op internet: http://www.amscooterparts.nl/diversen/variateurbus-r-t-minarelli-horizontaal-13mm.html maar weet niet of deze past?

Alvast bedankt!
 

Attachments

  • berekeningen.JPG
    berekeningen.JPG
    202.1 KB · Views: 4
  • bus1.JPG
    bus1.JPG
    92.1 KB · Views: 3
  • bus2.JPG
    bus2.JPG
    85.5 KB · Views: 2
  • bus3.JPG
    bus3.JPG
    71 KB · Views: 1
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Back
Top