Of hij slipt nu en klimt niet verder?
Betekend dit dat de vario dan te sterk is? En dan weer origi erin doen en kan het misschien zijn de vsnaar te kort is? En ik las ergens ook iets over de geleid buis te lang?Met een sterkere Drukveer komt de snaar nog minder boven in , in de Vario.
Betekend dit dat de vario dan te sterk is? En dan weer origi erin doen en kan het misschien zijn de vsnaar te kort is? En ik las ergens ook iets over de geleid buis te lang?
Heb je de bij/meegeleverde glijbus wel gemonteerd?
Ik heb dat plastic ding er niet tussen gedaan want ik dacht dat dat juist de begrenser was. Dat ga jk even proberen. En heb nieuwe koppeling met standaard trek veren en witte druk veer malossi. En de rest 6.5 gram malossi meegeleverd was 8,5 gram.Heb je de vario nieuw aangeschaft of....?
Zo ja, heb je dan ook de rest gemonteerd?
Of überhaupt andere delen?
Vario wordt geleverd met deze onderdelen, zie:
View attachment 67152
Dus wat zit er momenteel gemonteerd?
En welk type uitlaat zit er onder de laagtoerige 70cc?
Koppeling ook goed afgesteld?
Er zit trouwens een yasuni R onder.Heb je de vario nieuw aangeschaft of....?
Zo ja, heb je dan ook de rest gemonteerd?
Of überhaupt andere delen?
Vario wordt geleverd met deze onderdelen, zie:
View attachment 67152
Dus wat zit er momenteel gemonteerd?
En welk type uitlaat zit er onder de laagtoerige 70cc?
Koppeling ook goed afgesteld?
Yasuni RJa dat klopt, dus laat deze maar achterwege want is idd een begrenzerring!
Maar nu weet ik nog steeds niet welke uitlaat er momenteel onder hangt?
Lucht gekoeldAls deze R volledig ontgrenst is, is het verstandig om de trekveren te vervangen voor wat sterkere/stuggere exemplaren als de standaard veren.
Voor een goede overbrenging van het vermogen naar het achterwiel zijn de rollen (gewicht) en drukveer het belangrijkst.
Wat betreft het juiste toerental en aangrijpmoment van de koppeling, is de kracht van de trekveren van belang!
Die balans moet je dus zien te vinden en dat is niet zo makkelijk als het lijkt.
Kan ook zomaar zijn dat je toch een gele drukveer nodig hebt!
Heeft jouw Speedfight een motorblok met geforceerde lucht of toch vloeistof koeling?
Kijk op Foto 4 5 6Hoe kan ik dit controleren ik weet het niet 100% zeker.
Super bedankt ik ga hier naar kijken.Kijk op Foto 4 5 6
Uitlaat begrenzing verwijderen - Scooter Afstellen
Benodigdheden : 1. Dremel 2. Schroevendraaier (liefst platkop) 3. Nijptang 4. Begrenste uitlaat ( anders zit je hier verkeerd ) Kijk met de nijptang waarscooterafstellen.nl
Bijaand You-Tube is van een Z , maar principe is hetzelfde.
Wat zou ik kunnen doen om dit te veranderen?Misschien zit je vario wel iets te diep in het blok en is deze niet mooi uitglijnd.
De vario heeft maar een bepaalde range dat die kan uitschuiven.
Als die te diep zit kan die nooit de riem helemaal naar boven drukken.
Heb zelf deze vario op dit blok gehad. En kan je zeggen dat je ongeveer 3mm nooit helemaal zal kunnen gebruik.(van de boven rand)
Maar hij zou inderdaad nog een klein beetje hoger moeten kunnen.