Vario word niet helemaal gebruikt

yoran1911

Member
Ik heb onlangs een malossi multivar op de peugeot speedfight 2 gezet. Nu zie ik na een tijdje dat de vario niet helemaal word gebruikt, zn 11 mm van de vario is nog helemaal schoon en de rest is wel gekleurd. Zie foto

Weet iemand hoe ik optimaal gebruikt kan maken van de vario aangezien dit waarschijnlijk wel invloed heeft op de performance.

Setup
70cc airsal
Malossi multivar
6,5 gram rollen
Witte drukveer
Std koppeling
 
Advertisement - register to remove this

Betekend dit dat de vario dan te sterk is? En dan weer origi erin doen en kan het misschien zijn de vsnaar te kort is? En ik las ergens ook iets over de geleid buis te lang?

Heb je de vario nieuw aangeschaft of....?
Zo ja, heb je dan ook de rest gemonteerd?

Heb je de bij/meegeleverde glijbus wel gemonteerd?

Of überhaupt andere delen?
Vario wordt geleverd met deze onderdelen, zie:

s-l640.jpg

Dus wat zit er momenteel gemonteerd?
En welk type uitlaat zit er onder de laagtoerige 70cc?
Koppeling ook goed afgesteld?
 
Heb je de vario nieuw aangeschaft of....?
Zo ja, heb je dan ook de rest gemonteerd?



Of überhaupt andere delen?
Vario wordt geleverd met deze onderdelen, zie:

View attachment 67152

Dus wat zit er momenteel gemonteerd?
En welk type uitlaat zit er onder de laagtoerige 70cc?
Koppeling ook goed afgesteld?
Ik heb dat plastic ding er niet tussen gedaan want ik dacht dat dat juist de begrenser was. Dat ga jk even proberen. En heb nieuwe koppeling met standaard trek veren en witte druk veer malossi. En de rest 6.5 gram malossi meegeleverd was 8,5 gram.
Post automatically merged:

Heb je de vario nieuw aangeschaft of....?
Zo ja, heb je dan ook de rest gemonteerd?



Of überhaupt andere delen?
Vario wordt geleverd met deze onderdelen, zie:

View attachment 67152

Dus wat zit er momenteel gemonteerd?
En welk type uitlaat zit er onder de laagtoerige 70cc?
Koppeling ook goed afgesteld?
Er zit trouwens een yasuni R onder.
 
Als deze R volledig ontgrenst is, is het verstandig om de trekveren te vervangen voor wat sterkere/stuggere exemplaren als de standaard veren.
Voor een goede overbrenging van het vermogen naar het achterwiel zijn de rollen (gewicht) en drukveer het belangrijkst.

Wat betreft het juiste toerental en aangrijpmoment van de koppeling, is de kracht van de trekveren van belang!
Die balans moet je dus zien te vinden en dat is niet zo makkelijk als het lijkt.
Kan ook zomaar zijn dat je toch een gele drukveer nodig hebt!

Heeft jouw Speedfight een motorblok met geforceerde lucht of toch vloeistof koeling?
 
Als deze R volledig ontgrenst is, is het verstandig om de trekveren te vervangen voor wat sterkere/stuggere exemplaren als de standaard veren.
Voor een goede overbrenging van het vermogen naar het achterwiel zijn de rollen (gewicht) en drukveer het belangrijkst.

Wat betreft het juiste toerental en aangrijpmoment van de koppeling, is de kracht van de trekveren van belang!
Die balans moet je dus zien te vinden en dat is niet zo makkelijk als het lijkt.
Kan ook zomaar zijn dat je toch een gele drukveer nodig hebt!

Heeft jouw Speedfight een motorblok met geforceerde lucht of toch vloeistof koeling?
Lucht gekoeld
 
Misschien zit je vario wel iets te diep in het blok en is deze niet mooi uitglijnd.
De vario heeft maar een bepaalde range dat die kan uitschuiven.

Als die te diep zit kan die nooit de riem helemaal naar boven drukken.

Heb zelf deze vario op dit blok gehad. En kan je zeggen dat je ongeveer 3mm nooit helemaal zal kunnen gebruik.(van de boven rand)
Maar hij zou inderdaad nog een klein beetje hoger moeten kunnen.
 
Misschien zit je vario wel iets te diep in het blok en is deze niet mooi uitglijnd.
De vario heeft maar een bepaalde range dat die kan uitschuiven.

Als die te diep zit kan die nooit de riem helemaal naar boven drukken.

Heb zelf deze vario op dit blok gehad. En kan je zeggen dat je ongeveer 3mm nooit helemaal zal kunnen gebruik.(van de boven rand)
Maar hij zou inderdaad nog een klein beetje hoger moeten kunnen.
Wat zou ik kunnen doen om dit te veranderen?
 
Back
Top