Vario rollen

Vano

Member
hoi ik had een vraagje over de rolletjes.

Maakt het erg veel uit van welk merk deze zijn? want zie goedkopere rollen voor 6 euro maar ook die van malossi van 14 euro.

Maakt dit een groot verschil?
 
Advertisement - register to remove this

Maakt het erg veel uit van welk merk deze zijn?

Merk maakt opzicht niks uit.. Het is wel zo dat goedkopere rolletjes minder lang mee kunnen gaan dan duurdere rolletjes.
Dus voor afstellen kan je prima met goedkope rolletjes mee beginnen. En later wat duurdere plaatsen als je het gewicht weet
en met de nieuwe duurdere rolletjes wat langer door kan rijden.. (al moet je wel de service beurten en controlle in de gaten blijven houden)

Voor standaard scooter voldoet bijvoorbeeld mokix rolletjes ook gewoon.



want zie goedkopere rollen voor 6 euro maar ook die van malossi van 14 euro.

Je krijgt wat je betaald. Zoals gezegd kunnen bepaalde merken accurater zijn met het werkelijke gewicht wat per rol moet hebben.
Uiteindelijk slijten alle rolletjes wel een keer.. De ene gaan wat sneller dan de andere.



Maakt dit een groot verschil?

Kwa performance nauwlijks, kwa prijs zeker.
 
Voor het juiste Grammage te vinden , gebruik ik een Rollen test set van Stage 6 ,, juiste Grammage vinden met goedkope Rollen , kan nog een dure grap worden.


Mag je mij vertellen waarom met goedkope rollen het een dure grap gaat worden.


Als je 3 setjes van ieder neemt wat in de buurt ligt wat je nodig hebt. Kan je die prima met elkaar mixen.



Dus ik had bijvoorbeeld 5,6 gram standaard in me kisbee zitten.

Ik vermoedde met een grotere cilinder dat je zwaarder rollen nodig hebt. Hoeveel PRECIES wist ik niet.

Wat ik wel wist is dat het tussen de 6 grams en 7 grams moest liggen.

Neem je 3 setje rolletjes. 6 grams, 6,5grams en 7 grams.. Nou dat is genoeg om in de buurt te komen.

Moet ik 6,8 nodig hebben mix ik 6.5 met 7.

Heb ik 6,325 nodig mix ik met 6 met 6,5 grams. En zo kan je door gaan..

Nadeel met een test set is dat je er niet door mee kan rijden.. Al heb je ze getest kan je weet je carter deksel open gaan halen.. (op een dag waar je de hele tijd bezig bent geweest en al donker begint te worden, dan echt geen zin meer om alles nog 1 keer open te halen.
 
Back
Top