vario rollen op een 80cc

marcelMHR rox

Well-Known Member
Goeiedag, ik heb een 80cc van malossi, maar rij all enige tijd met 9,3 gram, toch zie ik mensen met 8,4 of zelfs 7,5 rijden met de zelfde cilinder op de zelfde soort scooter, nou vraag ik me af of ik meer trekkracht kan winnen door iets lichter te gaan maar ook vraag ik me af of dit geen schade zou brengen? aangezien het blok dan meer toeren draait en aangezien het 4t is dat all geen toerenbeukers zijn
 
Advertisement - register to remove this

Als je een toerenteller hebt dan kun je kijken of de scooter lekker in zijn powerband draait.

Je zou ook kunnen proberen om iets lichter te gaan en kijken wat hij doet. Overtoeren merk je gauw genoeg en als hij overtoeren maakt dan zet je hem gewoon weer uit om de rollen terug te wisselen.
 
1. Beetje onduidelijk om welke scooter het gaat (vermoed piaggio wegens die 80cc)
2. Kwestie van zelf proberen.. Gewoon een setje rolletjes halen en dan uittesten..
3. Welke schade verwacht jij? Het zal alleen je benzine verbruik verhogen.
 
1. Beetje onduidelijk om welke scooter het gaat (vermoed piaggio wegens die 80cc)
2. Kwestie van zelf proberen.. Gewoon een setje rolletjes halen en dan uittesten..
3. Welke schade verwacht jij? Het zal alleen je benzine verbruik verhogen.
Ja is een zip 2 kleps, ik had vroeger een kymco met 90cc erop zowel kop als cilinder, die draaide stuk en vermoedelijk reed ik toen met te lichte rollen,
 
Misschien had je hem toen al te arm staan..
weet niet precies meer wat voor sproeier ik erin had, maar had toen geloof ik tussen de 7 en 8 gram in die echte 90cc met kop, dat was echt te licht denk ik wat gebleken is, ga er 8,7 in doen dat verschil is niet aanzienlijk groot ten opzichte van 9,3 maar wellicht net iets meer toeren
 
Draait net iets meer toeren alleen blijft ie heel even inhouden zodra je volgas geeft, ik heb all het rubber eruit wat eronder zat, denk dat ie nog meer lucht nodig heeft, betreft een zip 4t, nog meer mensen met dit probleem op een 80cc? Op een zip dat ie inhoud bij volgas
 
Draait net iets meer toeren alleen blijft ie heel even inhouden zodra je volgas geeft, ik heb all het rubber eruit wat eronder zat, denk dat ie nog meer lucht nodig heeft, betreft een zip 4t, nog meer mensen met dit probleem op een 80cc? Op een zip dat ie inhoud bij volgas
Inhouden op vol gas is grotere sproeier of rubber terug in de filter.
 
Ik heb een klein stukje uit de deksel gehaalt van het luchtfilter, op het punt waar het lucht aangezogen word en naar boven gaat bij het rondegat, dan daar onder en stuk weg nu heeft ie bij het spons 2 aanzuigpunten ipv 1 gat wat boven zit, als ik nu volgas geef vanuit stilstand trekt ie zo weg zonder dat rare inhouden? Zal het morge nog een keer testen maar lijkt alsof het verdwene is en dat ie net wat meer lucht nodig had
 
Met sproeier 88 niet veel veranderd, zodra ik volgas geef blijft ie zich alsnog verslikken af en toe als ik volgas geef en los laat en gelijk weer gas geef dan trekt ie het wel ?
 
Back
Top