Vario rollen BTC Riva

christiandegier

New Member
Ik heb een tijdje geleden de Vario rollen van mijn BTC Riva 4 tact scooter vervangen. Sinds dien trekt ie niet meer lekker op. Als ik optrek verliest ie rond de 20-30 kilometer per uur een hoop vermogen en trekt ie veel langzamer op. Er zitten nu 6 gram rolletjes in. Wat zou ik kunnen doen om dit op te lossen?
 
Advertisement - register to remove this

Iets lichter gaan in je variorollen rond de 5gram, ook zou ik iets sterkere drukveer monteren. Dan heb je die dip minder na de 20 a 30km.

Maar iets meer info over je type (euro4?) is welkom. Zoja, heeft deze een ECU en als deze nog begrenst is, valt er echt weinig uit te halen. Gaat het trouwens om een brom of snor uitvoering?
 
Iets lichter gaan in je variorollen rond de 5gram, ook zou ik iets sterkere drukveer monteren. Dan heb je die dip minder na de 20 a 30km.

Maar iets meer info over je type (euro4?) is welkom. Zoja, heeft deze een ECU en als deze nog begrenst is, valt er echt weinig uit te halen. Gaat het trouwens om een brom of snor uitvoering?
Het gaat om een 4 tact brom scooter. Hij is niet meer begrensd. Ik denk dat alleen de Vario rollen vervangen genoeg zou moeten zijn want voordat ik die verving liep ie nog wel prima. Als ik lichtere Vario rollen erin zet is het probleem dan verholpen want ik heb gelezen dat juist wat zwaardere rollen ook zou kunnen helpen.
 
Perfect zeg ik niet, maar je zal sneller optrekken. Overigens zou ik niet lager dan 5 gaan. Kan ook je drukveer trouwens zijn, als deze te slap is krijg je ook een dip vanaf 30 a 40kmpu. Ik weet verders niet je geschiedenis van je BTC (Km-stand, snelheid, onderhoudsbeurten etc..etc..) dus ik denk ook maar wat.
 
Inderdaad, check even als je carburateur elektrisch word aangestuurd. heb je een euro4 systeem? bij btc Riva modellen kun je dit snel zien door te kijken als er een lambasonde op de uitlaat zit.

Ik zou voor een grote sproeier gaan. Ik ben zelf al 6 maanden bezig om mijn btc riva fatsoenlijk aan het lopen te krijgen van 2018 met ecu dellorto
 
Ik heb er officieel 5,6 grams rollen in mijn kisbee gy6 blok zitten en loopt perfect voor wat het doet.


5 grams is te licht. Zou eerder rond de 5,6 / 5,7 / 5,8 gaan zitten.
 
Back
Top