Vario ring

enrico

"THE MAN"
Ik moet dit ff vragen van een maat van me of iemand nog tips heeft om de vario ring eruit te halen...
rolleyes.gif
en wat je vooral niet moet doen en wat wel (mij gelooft hij toch niet)
 
Advertisement - register to remove this

je moet vooral niet je vario tegenhouden door een schroendraaier in de starterkrans te steken of door een zuigerstopbougie. Als je het juiste gereedschap hebt en goed kijkt in welke volgorde alles zat, kan er weinig foutlopen.
 
waarom geen bougiestop (of zuigerstopbougie zoals jij het noemt) ?!?

waar zou je het anders mee moeten doen ?!?

als je die bougiestop erin gedraaid hebt, moet je in ieder geval niet als een gek aan je vario gaan draaien, want dan mol je je zuiger....gewoon zachtjes eraan draaien tot je de zuiger tegen de stop hoort tikken, dan kun je de moer losdraaien...

en draai de schroeven van je varioring in het begin niet te snel los, je kunt ze breken...en als er een stuk schroef in je vario blijft zitten, raakt hij uit balans en gaat je scoot als een gek trillen en geluid maken...
 
Zuigerstop is eigenlijk slecht voor de zuiger, maar opzich wel een snelle en makkelijke manier, je kan ook nog een soort ding kopen met van die tandjes die je vario ook heeft, en die schroef je dan op je carter vast, maar zelf vindt ik hem persoonlijk niet echt lekker gebruiken, maar het is wel beter dan een zuigerstop, want je ka je zuiger er niet mee beschadigen, en natuurlijk het makkelijkst is een luchttol, en dat gebruik ik eigenlijk altijd
smile.gif
 
let er op dat je alle recht er terug instopt , la sje dit niet doet dan gaat ie ineens veeel langzamer en als je hem dan weer openmaakt zit alles scheef en vast en moet je een hamer gebruiken om het weer los te krijgen!!(ik spreek uit ervaring)
 
Wat voor blok precies?
Minarelli: KOOP ZO'n BUZETTI sleutel, dat roeleerd, snel makkelijk en veilig
Piaggio: Koop zo'n speciael ding die je op de tandjes van je starterkrans zet das ook makkelijk, snel en veilig.
Zo'n Zuigervreter zuigt, je molt je zuiger en het duurd langer!
 
Geen gezeik over de zuigerstop dat is gewoon goed, ik persoonlijk vind een luchttol gevaarlijker, dit omdat je met grote krachten werkt, ook op je krukas maarjah dit boeit geen fuck, net zo weinig als een zuigerstop. Dus langleve de zuigerstop, je moet hem trowuens wel altijd vastdraaien (de zuigerstop dus), want omdat je kop van alu is kan je dat schreofdraad zo verrot draaien.

SvR
 
je komt er wel achter als je per ongeluk je zuiger vreter in je cilinder laat zitten en hem aan kicked
smile.gif
(ik spreek NIET uit ervaring) of gewoon je hele zuiger neukt, liever 2 tientjes meer voor zo' sleutel dan een nieuwe zuiger...
 
Back
Top