Vario ring VEILIG verwijderen ??? how to ???

Advertisement - register to remove this

bij mij ben ik dus een zuigerstop gaan vragen bij 2 brommerverkopers en handelaars..
die kenne dat dus niet .. :s
en die ene zei mij dat die gewoon een lange bougie gebruikte ..

kan dit?? ??
 
er zijn ook dingen als variateursleutels , een zuigerstop zou ik niet gebruiken zomaar , de kans op beschadigen van de zuiger is erg groot!

dit is en variateursleutel van Buzetti ,goeie kwaliteit en kost maar een paar euro , daar wil je geen ellende van heben ;)

 
1. Haal je carterkap eraf

2. Stop een zuigerstop in je bougie gat/bevestig de vario sleutel

3. draai de moer op de krukas los

4. Haal je kickstart rondsel, je koelvin ster, je koelvin en je vsnaar eraf

5. schuif de varioring van de glijbus af

6. zet de snaar erweer op

7. zet vervolgens je koelvin -> koelvin ster -> kickrondsel er weer op

8. Draai de krukas moer weer aan

9 zet je carterkap er.

Klaar..
 
melf #50 said:
er zijn ook dingen als variateursleutels , een zuigerstop zou ik niet gebruiken zomaar , de kans op beschadigen van de zuiger is erg groot!

dit is en variateursleutel van Buzetti ,goeie kwaliteit en kost maar een paar euro , daar wil je geen ellende van heben ;)

Meh , ik heber een rubberen blokje eran vast gelijmd. Dan beschadig ik m'n zuiger niet , maar het is wel wat moeilijker om die schroef los te maken. Liever een moeilijker los / vast gaande schroef , dan een beschadigde zuiger. :)
 
het gaat niet alleen om dat het metaal is , je kunt met genoeg kracht de zuigerbodem kapot drukken , en dan hebt je rubber ook niet al teveel.

en voor de drijfstang is het ook nooit beter..
 
Back
Top