Vario ring TurBho RL-50

Erik966

New Member
Goedeavond,

Ik ben sinds 30 april bezit van een:

Turbho RL - 50 met blauw kenteken.
Kenteken: F-144-LS
4 Takt
Wat ik wil is deze orgineel weer 25/30 km per uur laten rijden.

Wat ik aantrof is dat de toerensensor los was geknipt en heb ik weer gemaakt. Dus de snelheid is van 70 nu veelaagd naar 45km per uur. Maar ik mis nog zelf de vrario ring. Maar ik weet niet welke diameter of afstand ik moet hebben om de snelheid 45 te verlagen naar 30.

iemand tips?
 

Attachments

  • IMG-20190504-WA0006.jpeg
    IMG-20190504-WA0006.jpeg
    164.2 KB · Views: 15
  • IMG-20190504-WA0028.jpeg
    IMG-20190504-WA0028.jpeg
    281.3 KB · Views: 16
Advertisement - register to remove this

Kan ook zijn dat je er 2 vario ringen erin moet doen.. Dat komt vaker voor bij een snor model, waar de bromversie maar 1 ring heeft.

Zoals boven gezegd, probeer eens de 5 mm en kijk dan eens wat hij doet.. Mocht hij dan nog te hard lopen en 5mm is de dikste die te verkrijgen is..
Dan is het vrijwel zeker dat je er nog een dunnere ring eraan toe moet voegen..

En mocht dit een 139QMB motorblok zijn.. Voor sommige scooters van dit type blok zijn er variobussen te krijgen met een opstaande rand.. (zeg maar een vario ring die vast zit op de vario bus) Dat zou wellicht ook nog een optie kunnen zijn. Alleen het licht er dan net aan of dat de afmetingen van die variobus overeen komen met de bus die je in jou scooter hebt zitten.

Kymco agility heeft dit wellicht en de Peugeot kisbee heeft dit ook.. En wellicht nog meer.
 
Mijn RL-50 heeft helemaal geen begrenzings vario ringen.
Ik denk de jouwe ook niet, want anders had je geen sensor erin zitten.
Begrenst wordt er met de CDI
Ik heb de CDI vervangen (25km) voor een 35km type die gaat 38km maximaal.
Dus denk ik dat jij er een 45km type in hebt zitten.
 
Back
Top