Vario Ring eruit

dave51

Well-Known Member
Waarschijnlijk is dit al vaker gevraagd maar ik word er allemaal niet wijzer van dus stel ik hier mn vraag. Ik krijg binnenkort mijn Gilera Runner. De scooters van me vrienden zijn allemaal opgevoerd en ik wil tenminste een klein beetje normaal met hun kunnen rijden zonder dat hun de hele tijd moeten stoppen. Ik las toen dat je je vario ring eruit kon halen en dat ie dan 55/60 echte km liep. Ik heb dit nagevraagd bij de scooter(fietsen)dealer en die zei dat ie met een vario ring eruit 80 tot 100 liep. Mijn vrienden verklaarden deze man al voor gek en ik wil toch echt zeker weten dat ie niet harder dan 60 liep en dat je geen boete krijg van de politie (ook al is de maximumsnelheid 45)... kan iemand me uitleggen hoe dit allemaal zit?
 
Advertisement - register to remove this

Je kan wel iets spelen met je top snelheid, maar niet heel erg.
Als je er bijvoorbeeld iets lichtere rolletjes in doet, zal je net iets langzamer gaan op top.
Maar je kan weer niet te licht gaan, anders krijg je weer overtoeren, etc, etc.

Dit verschil is vaak maar 1-2-3 km/u.
 
waarom zorgen scootermakers er niet gewoon voor dat de teller op een scooter de ware snelheid aangeeft? al dat gedoe met auto's achter je aan laten rijden enzo wat een overbodige onzin.

maarja , komt het volgende punt , autotellers kloppen veelal ook niet ...

en wat boeit het of je nou 40 of 45 rijdt? ;)

rond de 50 wijken ze weinig af hoor..

@ tinus , ik snap niet waarom je zou moeten liegen?

te snel op de bank is sowieso niet goed , of je een smoesje verzind of niet ;)

als je gewoon zegt dat je wilt weten hoe snel de scooter op de bank loopt lieg je niet..
 
Je wilt sneller maar geen boete krijgen ...... zo zit het helaas niet in elkaar.


OF je haalt de begrenzers eruit en loopt de kans een boete te krijgen, want precies 59 gaat je nooit van je levensdagen lukken

OF je laat hem lekker standaard en laat je je vrienden af en toe op je wachten (zoals je aangeeft)
 
Je wilt sneller maar geen boete krijgen ...... zo zit het helaas niet in elkaar.


OF je haalt de begrenzers eruit en loopt de kans een boete te krijgen, want precies 59 gaat je nooit van je levensdagen lukken

OF je laat hem lekker standaard en laat je je vrienden af en toe op je wachten (zoals je aangeeft)


Eerder van huis gaan :!
 
1. Over de man die beweerd datie 100 zou gaan zonder varioring:
Nee dat klopt totaal niet, hij zal 55/60 gaan, met geluk 65.
2. Controleren hoe snel je scooter precies gaat:
Zijn al wat manieren genoemd, wat ook makkelijk is om op een lang recht stuk met je TomTom te gaan rijden.. die gaat via de satelliet.

En ik vind dat het een beetje onzinnig is om de varioring er niet uit te halen omdat hij dan 1 km te hard zou lopen. Ik heb nu al bijna een jaar m'n scooter, alleen de varioring is er uit en hij loopt 65. Ik ben al 2 keer op de rollerbank gegaan en ik heb nog nooit een boete gehad. Ze keken meer naar hoe snel die optrekte, en ze hielden hem ook niet vast tot de topsnelheid.. (ik heb gehoord dat ze hem een bepaalde tijd mogen vast houden, correct me if im wrong) Maar twijfel niet over die 1 km omdat je dan veel boete's zou gaan krijgen. Want dit is totaal niet zo..

Het blijft natuurlijk je eigen keuze
 
Je wilt sneller maar geen boete krijgen ...... zo zit het helaas niet in elkaar.


OF je haalt de begrenzers eruit en loopt de kans een boete te krijgen, want precies 59 gaat je nooit van je levensdagen lukken

OF je laat hem lekker standaard en laat je je vrienden af en toe op je wachten (zoals je aangeeft)



Dat kan ik niet echt rijden met vrienden noemen, misschien dat ik ze in de bebouwde kom kan bijhouden ivm het verkeer maar daarbuiten rijd ik lekker in me eentje achteraan:p plus het schijnt beter voor je toeren te zijn en hij trekt wat lekkerder op.
 
Ik weet niet of je hem nieuw hebt gekocht, maar de meeste dealers willen hem er nog wel gratis voor je uit halen. Maar dat verschilt natuurlijk per dealer.. veel zal het zoiso niet kosten
 
Back
Top