Vario Ring eruit

dave51

Well-Known Member
Waarschijnlijk is dit al vaker gevraagd maar ik word er allemaal niet wijzer van dus stel ik hier mn vraag. Ik krijg binnenkort mijn Gilera Runner. De scooters van me vrienden zijn allemaal opgevoerd en ik wil tenminste een klein beetje normaal met hun kunnen rijden zonder dat hun de hele tijd moeten stoppen. Ik las toen dat je je vario ring eruit kon halen en dat ie dan 55/60 echte km liep. Ik heb dit nagevraagd bij de scooter(fietsen)dealer en die zei dat ie met een vario ring eruit 80 tot 100 liep. Mijn vrienden verklaarden deze man al voor gek en ik wil toch echt zeker weten dat ie niet harder dan 60 liep en dat je geen boete krijg van de politie (ook al is de maximumsnelheid 45)... kan iemand me uitleggen hoe dit allemaal zit?
 
Advertisement - register to remove this

Hahahahahahahahahahahahaha, wat een lompe boer is dat joh.
Haha, 80 tot 100, loop gewoon te huilen van het lachen. 8P8P:L

Je zal ongeveer 55-60 gaan, misschien 65.
En je krijgt op de rollerbank een boete als je 60 gaat, als je 59 gaat niet.
Als je word gelaserd of geflitst dan krijg je al een boete vanaf 50.
 
maar van die 55/60 halen ze toch correctie af dus je zit dan toch wel onder de 60? en zijn die lazers en flitsers er veel? Ook vroeg ik me af of je de tijd hebt om die ring er weer in te zetten na een ongeluk omdat je dan geen schadevergoeding krijgt met die ring eruit
 
Ja, er gaat correctie af.

Op de rollerbank 10 % van de gemeten snelheid, of 5 km/u als de 10 % minder dan 5 is.

Dus: 60 - 10 % = 60 - 6 = 54.
Ze schrijven op de rollerbank een boete vanaf 54, dus krijg je een boete voor 1 km/u te hard, en dat valt in de categorie 1-10 km/u te hard.
Kost je 40 euro. (heb hem al 2 keer gehad)
Ga je 59, is er dus niks aan de hand.

Word je gelaserd of geflitst, dan gaat er 5 km/u correctie af, en ben je dus vanaf 51 km/u de sjaak. (51 - 5 = 46, en je mag maar 45)
Wederom 1 km/u te hard, zelfde categorie als hierboven beschreven en dus weer 40 euro.

Verder hangt het af van waar jij woont, in welke tijden op de dag je rijd, hoe lang/hoe ver je rijd, etc, etc.
Vaak laseren ze in de middag. (spits, etc.)

In Den Haag zie je veel rollerbanken, maar ze laseren er bijna nooit.
Wel veel flitspalen, maar die zijn veelal voor rood licht en niet voor snelheid.

Als je een ongeluk maakt gaan ze echt jou snelheid niet controleren, alleen als het belang heeft bij het onderzoek omdat het ongeluk is onstaan door een hoge snelheid.
Maar dan moeten er getuigen zijn, en dan moet je ook wel 70/80 + rijden, en dan nog doen ze het ZELDEN.
Ik heb het in ieder geval nog nooit meegemaakt, en ook nog nooit gehoord van iemand dat hij na een ongeluk op de roller moest.

Tijd heb je in ieder geval niet, want ze zullen hem gelijk mee nemen als ze het willen.
 
oke gunstig dus, maar hoe kan ik controleren dat ik niet die ene km te hard ga, zoals ik al had gehoord wijkt teller km van echte km af dus ikw eet niet hoeveel km verschil tussen die 2 zit...
 
Je hebt verschillende manieren.

Auto achter je aan laten rijden, digitale meter, testbank, etc.

Heb ook wel is gehoord dat je op afspraak op de rollerbank mag bij de politie.
Gewoon met een smoesje als: ja ik heb deze scooter net gekocht, en volgens mij gaat hij wat te hard maar de teller doet het niet goed en ik wil geen problemen.
 
je hoeft helemaal geen smoesjes te verzinnen , je kunt toch gewoon vertellen dat je niet wilt dat je brommer te snel gaat?

en tja , opvoeren is altijd een risico , als de scooter gemeten word op de rollenbank of met de auto , laser of flitser en je gaat te snel ben je gewoon fout ..

en wil je absoluut geen bekeuringen moet je er gewoon vanaf blijven..
 
Met smoesje bedoelde ik eigenlijk gewoon een verhaaltje waarom je op de rollerbank wilt.
Zoals hierboven beschreven.

Je kan moeilijk aankomen met: ja ik wil kijken of mijn brommer 59 in plaats van 60 gaat, anders krijg ik van jullie van die mooie gele briefjes.

Ondanks dat je dan wel goud eerlijk bent. :+
 
Het maakt me niet uit of ie te hard loopt, het gaat erom dat ik geen boetes wil:p Ik hoor ook van veel mensen dat bijna iedereen niet standard rijdt en er allemaal wel wat aan hebben laten doen (=bijna iedereen in nederland met een scooter). Daarom vroeg ik ook manieren om boetes te ontwijken.
 
Back
Top