Vario ontgrenst - scooter stottert

MarcoV92

Well-Known Member
Goedenmorgen,

Ik had een vraagje, gister had ik mijn variobegrensplaat uit mijn vivacity gehaald.

Hij rijd nu ongeveer 55 km p/u
alleen gisteravond ging hij opeens erg ... stotteren.

Wie weet waar dit aan kan liggen?

Groeten Marco
 
Advertisement - register to remove this

Met een te grote sproeier rijden kan weinig kwaad (zwarte bougie). Met een te kleine rijden (bougie erg wittig) kan wel kwaad, als je dat te lang doet of je mengsel is echt te arm krijg je een warmloper, dat betekend dat je cilinder het ff TE warm krijgt. Soms kan je, na alsnog correct afstellen van de carburateur en de cilinder even tepoetsen, weer verder, maar soms kan je je zuiger of ook je cilinder dan in de ton flikkeren.
 
Eerst reed mijn scooter zonder uitlaatbegrenzing maar met vario 60 km pu alleen zoop 1 op 10, toen heb ik er een prop ingelast en een kleinere sproeier in gedaan... (Weet niet meer welke maat)

Toen een hele tijd netjes 45 gereden (zonder problemen) en dan toch maar besloten vario plaat eruit te halen (uitlaat begrenzing zit er dus nog in).
Dus nog niks met sproeier gedaan...

Groetjes Marco
 
Als je echt alleen de varioplaat verwijderd hebt dan kan dit niet echt.. enige wat ik dan kan bedenken is een electronische begrenzer, maar daar zou je met varioring ook wel in gekomen moeten zijn want die werken normaal gesproken vanaf een bepaald toerental.. daar kom je met varioring ook wel aan
 
Back
Top