vario of uitlaat

Beste forum leden,

Ik rij een 2t zip met een sito+ ik heb de prop er uit gehaald. hij loopt nu 57 ongeveer gps.
Ik wil mn variobus eigenlijk laten zitten anders ben ik meteen de pineut met controle (er zit een 4.5 mm variobus in).
alleen het lijkt alsof dit niet helemaal lekker rijd klopt dit? of kan ik beter de variobus eruit halen en een nieuwe voorbocht met prop erin doen en die er evt later uit halen?
of zou dit zo moeten kunnen en zou dit geen verschil maken in acceleratie

Mvg Jan
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Variobus laten zitten en de varioring eruit. En een grotere sproeier want zo blijft het niet langs heel.
Voorbocht met prop en je varioring eruit schiet niks op.
Harder willen optrekken kan niet zonder hogere topsnelheid. Je kan niet alleen harder optrekken en 57 blijven rijden. Als iemand je dit wel probeert wijs te maken meteen weglopen
 
Variobus laten zitten en de varioring eruit. En een grotere sproeier want zo blijft het niet langs heel.
Voorbocht met prop en je varioring eruit schiet niks op.
Harder willen optrekken kan niet zonder hogere topsnelheid. Je kan niet alleen harder optrekken en 57 blijven rijden. Als iemand je dit wel probeert wijs te maken meteen weglopen
ja dan moet ik dus een gladde bus monteren alleen ik weet dus niet wat beter is uitlaat zonder prop en dus met die verdikte vario bus of gladde bus en wel mn prop. gewoon wat beter is voor de scooter en wat betere resultaten heeft.
 
Wat voor verdikte bus bedoel je nou precies als ik vragen mag? Heb je een foto? Want voor zover ik weet is het bij elke vario een gladde bus. En de beste oplossing is een vario zonder de varioring als begrenzer en zonder de prop in de uitlaat. 1 van de 2 weglaten heeft eigenlijk geen nut. Want je kan je prop eruit laten maar als je vario begrenst is ga je nog niet harder. En trek je de ring er uit en laat je de prop zitten dan kan je scooter zn uitlaat gassen niet kwijt die de extra toeren van de hogere snelheid met zich mee brengen niet kwijt en ga je ook niet harder.
 
Wat voor verdikte bus bedoel je nou precies als ik vragen mag? Heb je een foto? Want voor zover ik weet is het bij elke vario een gladde bus. En de beste oplossing is een vario zonder de varioring als begrenzer en zonder de prop in de uitlaat. 1 van de 2 weglaten heeft eigenlijk geen nut. Want je kan je prop eruit laten maar als je vario begrenst is ga je nog niet harder. En trek je de ring er uit en laat je de prop zitten dan kan je scooter zn uitlaat gassen niet kwijt die de extra toeren van de hogere snelheid met zich mee brengen niet kwijt en ga je ook niet harder.
Schermafbeelding 2021-09-28 om 23.41.33.png

zon ding maar als ik mn prop en mn vario dr uit haal ga k 75 opzich niks mis mee maar heb het nu niet nodig rij alleen naar school ect, hogere snelheden zijn meer leuk voor vakantie enzo (heb zo dus ook minder pak kans). maar ik begrijp je niet helemaal want ik ga nu al 57 gps sinds ik die prop eruit heb gehaald origineel ging k 46
 
Zo'n variobus heb ik nog nooit gezien eerlijk gezegd. Maar heb je wel je sproeier aangepast na de prop er uit te hebben gehaald? Want als je nu ff je bougiekleur bekijkt welke kleur is die dan? Want die kan nooit koffiebruin zijn zoals het zou horen. Denk dat dat al een stuk beter zal rijden. Daarna kun je natuurlijk altijd nog beslissen om de variobus te vervangen maar opzich als het nirt nodig is zoals je zelf aangeeft zou ik het verder zo laten. Wou dat ik vroeger zulke slimme dingen deed, bij mij kon het niet snel genoeg gaan. Nu nogsteeds niet eigenlijk
 
Zo'n variobus heb ik nog nooit gezien eerlijk gezegd. Maar heb je wel je sproeier aangepast na de prop er uit te hebben gehaald? Want als je nu ff je bougiekleur bekijkt welke kleur is die dan? Want die kan nooit koffiebruin zijn zoals het zou horen. Denk dat dat al een stuk beter zal rijden. Daarna kun je natuurlijk altijd nog beslissen om de variobus te vervangen maar opzich als het nirt nodig is zoals je zelf aangeeft zou ik het verder zo laten. Wou dat ik vroeger zulke slimme dingen deed, bij mij kon het niet snel genoeg gaan. Nu nogsteeds niet eigenlijk
ja vtm zit zon bus standaard in injectie maar ik heb m tweedehands en k weet niet wat die gast er mee gedaan heeft dat dit ding erin zit mr werkt t zelfde als ring alleen moet je nu echt een gladde bus kopen. maar heb me bougie nog niet bekeken ga ik morgen dan even doen. en hahaha ja nee ik heb m zelf liever ook hard maar ouders blijven t moeilijk vinden enja weetje dan hou ik deze maar netjes koop ik wel n afgetrapt projectje die dan wel harder gaat en die k kan opknappen hahah. maar bedankt iig
 
Bouw meteen een goed project. Een afgetrapt project kopen is alleen maar ander mans ellende kopen. Kost uit eindelijk meer en je ergert je overal aan kapot aangezien je niet weet hoe het in elkaar is gezet en of het wel goed is gedaan. Kost je uiteindelijk nog een stuk meer dan wanneer je het gelijk goed doet
 
Bouw meteen een goed project. Een afgetrapt project kopen is alleen maar ander mans ellende kopen. Kost uit eindelijk meer en je ergert je overal aan kapot aangezien je niet weet hoe het in elkaar is gezet en of het wel goed is gedaan. Kost je uiteindelijk nog een stuk meer dan wanneer je het gelijk goed doet
ja wou m dan zelf echt helemaal in elkaar zetten maar snap wel wat je bedoeld en is ook wel logisch, zag dat jij ook flinke projecten hebt in dat projecten groepje met je bierkoerier Bart hahah dus als jij t zegt geloof k je meteen thx maat
 
Haha ik doe al "even" mee in het wat snellere scooter segment zeg maar en heb al genoeg domme fouten gemaakt waardoor er van alles en nog wat kapot ging dus check zo snel mogelijk die sproeier anders begint je projectje al snel hoor
 
Zo'n variobus heb ik nog nooit gezien eerlijk gezegd. Maar heb je wel je sproeier aangepast na de prop er uit te hebben gehaald? Want als je nu ff je bougiekleur bekijkt welke kleur is die dan? Want die kan nooit koffiebruin zijn zoals het zou horen. Denk dat dat al een stuk beter zal rijden. Daarna kun je natuurlijk altijd nog beslissen om de variobus te vervangen maar opzich als het nirt nodig is zoals je zelf aangeeft zou ik het verder zo laten. Wou dat ik vroeger zulke slimme dingen deed, bij mij kon het niet snel genoeg gaan. Nu nogsteeds niet eigenlijk
Zo'n variobus zit ook in een Kymco ssnor.
 
Back
Top