Vario of Carb zinvol?

Tofman126

Aerox R
Ik heb een aerox met daarop een sito uitlaat onbegrensd en een vario onbegrensd.
Haal nu 90km/h @ teller.

Nu wil ik wat sneller alleen nog geen andere uitlaat. Want kan ik dan het beste nemen. Een andere vario of andere carberateur?

Volgens mij is het alleen moeilijk afstellen met een race vario op een standaard uitlaat.

Maar wat kan ik het slimste doen?
 
Advertisement - register to remove this

Multivar, Doppler S2R (geloof ik?), of Hebo vario zijn allemaal leuke vario's hiervoor. Nadeel van de Multivar is dat hij wat snel slijt inderdaad, maar de prestaties zijn opzich wel goed.
 
Ja, klopt Doppler S2R.

Ik zit nog te twijfelen tussen die Doppler of een Multivar.

Multivar slijt wat sneller, maar wel meer bekend.
Wat raden jullie aan.

En misschien in de "toekomst" nog een Yasuni R + 17,5mm carberateur.

Dus misschien dat ik daar de vario keuze op kan richten.
 
MrSlick said:
Trekveren lijken me niet nodig, hooguit iets strakker dan standaard.

Hoe kom ik daar het makkelijkste achter. Want ik vind nu al dat die pas naar een paar meter echt lekker gaat trekken en de 1e 5 meter niet. Weet niet of dat aan de trekveren ligt...
 
Als hij wat te vroeg optrekt (bij te lage toeren) kan je strakkere trekveren proberen inderdaad. Dacht alleen dat met een Sito+ de standaard trekveren wel strak genoeg waren.
 
MrSlick said:
Als hij wat te vroeg optrekt (bij te lage toeren) kan je strakkere trekveren proberen inderdaad. Dacht alleen dat met een Sito+ de standaard trekveren wel strak genoeg waren.

Die snap ik niet. Als hij te vroeg optrekt. Dat doet die juist niet!

Pas na 3/4 meter trekt die goed.
 
Back
Top