Vario moer draait los

Dennis H

New Member
Hallo, ik heb een zip met een skipper blok gemonteerd. Maar als ik een stukje rijd dan gaat mijn bout die op de halfpoullie zit los. Terwijl ik hem vast heb gedraaid met een goeie boormachine. Moet hij dan nog vaster? Ik heb ook geprobeerd om een ringetje er tussen weg te doen, maar dan komt er speling op de halfpoulie. Iemand tips?
 
Advertisement - register to remove this

Nog beter een moment sleutel / vario blokeer sleutel , en op voor geschreven spanning aanhalen . Heb je met het aandraaien wel de v-snaar hoger in de vario gelegd , en niet onderin ? ( poelie bij koppeling inknijpen , en snaar in vario omhoog )
 
Dan moet je maar eens bij mij komen kijken , doe dat altijd , ook rest van bouten die een aanhaal moment hebben .
Heb dan ook nog nooit last gehad van vreemde lekkages en afgebroken bouten / tapeinde , en uit het blok getrokken draad .
Maar ieder moet het doen zoals hem goed dunkt
 
Letterlijk een boormachine? Dat gaat niet werken.
niet letterlijk een boormachine, maar geloof dat het een slagschroevendraaier heet? Maar ik probeer het binnenkort nog wel met de ratel die ik heb, hoop dat dit beter is.
Post automatically merged:

Nog beter een moment sleutel / vario blokeer sleutel , en op voor geschreven spanning aanhalen . Heb je met het aandraaien wel de v-snaar hoger in de vario gelegd , en niet onderin ? ( poelie bij koppeling inknijpen , en snaar in vario omhoog )
Ja heb ik gedaan, anders paste de halfpoulie er ook niet goed op. Misschien ook daarom gaat hij eraf, omdat er te veel spanning op komt als je gaat rijden?
 
Ratel heeft geen nut want dan draait je krukas ook rond op het moment dat je de moer juist vast moet krijgen. Gewoon een goeie slagmoersleutel gebruiken, desnoods ga je ff langs de lokale scooterzaak en vraag je of zij hem ff vast draaien
 
Ratel heeft geen nut want dan draait je krukas ook rond op het moment dat je de moer juist vast moet krijgen. Gewoon een goeie slagmoersleutel gebruiken, desnoods ga je ff langs de lokale scooterzaak en vraag je of zij hem ff vast draaien
Ratel kan ook wel maar dan heb je een blokkeer sleutel nodig of een zuigerstop. Maar denk dat de slagschroeven draaier wel werkt, alleen denk dat er teveel spanning op staat dat hij los gaat.
Post automatically merged:

Daarom vroeg ik het. Een boor gaat niet werken, slagschroevendraaier kan wel werken. Is het echt een kleintje, of een beetje een grote?
Wel een grote al zeg ik het zelf. Is gewoon een goeie van het merk Stanley.
 
Vroeger gewoon een paar keer met wat schilderstape over een imbus van 6mm en die haakte je in je bougie gat om zo de zuiger tegen te houden. Van alles voor te verzinnen.

Maar als.je uit de buurt van Roosendaal komt mag je mijn slagmoersleutel wel gebruiken
 
Back
Top