vario losdraaien vraag

LBVDH

Well-Known Member
Hallo mensen,

Ik heb net mijn carterkap erafgehaald, en de vario moer vastgezet met een blokkeerplaatje. Die moer was met geen mogelijkheid los te krijgen.
Hoe moet ik dit aanpakken? EN TROUWENS: misschien stomme vraag, draai je die moer links of rechtsom los? K heb een Baotian.

We hebben een ratelsleutel, normale steeksleutel, en een 'marionet-ding' voor de auto gebruikt, maar niks werkte. Luchttol heb ik niet. Wie heeft er tips?

Groetjes Leon
 
Advertisement - register to remove this

Als de varioblokkeer-plaatje echt niet werkt, dan moet je echt een zuigerstop gebruiken. Maar als het een 4-takt is dan moet je geen zuigerstop gebruiken. 2-takt dann koop je een zuigerstop en stop je hem in je bougiegat. En dan kan je het makkelijk losdraaien.

Maar is de moer dolgedraaid ofso?
 
Bij CPI ist ook 'verkeerd om' draaien om hem los te krijgen. Gewoon even proberen. Als hij toch al zo vast zit krijg je hem niet vaster door er even de andere kant op kracht op te zetten
 
Ik heb ooit bij iemand zen vespa ciao de krukasdraad door midde gehad met luchtsleutel op lichtste stand. En nee ik ging niet lang door....

Maarja dat was gewoon echt een versleuteld ding. Ochja toch weer een krukas aan hem kunnen verkopen incl montage :p


Oja draait een cpi blok nou ook de anderekant in tov minarelli/piaggio?
 
Bedankt iedereen!
Ik heb m maar naar de dealer gebracht, daar ging de moer er wel af.
Wel met verwarmen en WD-40 (of hoe die chemicalien ook heten) en een elecktrisch apparaat... Hij heeft hem zo gemaakt dat ik hem beter los kan halen mocht t nodig zijn.. (vastgedraaid, maar niet aso vast :p)
Hij was rechtsom idd.
 
Back
Top