Vario loopt aan op koppelings klok?

Bett

Well-Known Member
Hallo,

Ik heb een aerox uit 2006, & heb net een nieuwe malossi fly clutch 105mm er in gezet.. Ik weet niet of het zo hoort maar de koppeling zit tegen de koppelings klok aan? :?, er zit bijna geen speling tussen.. En als ik hem aantrap, dan begint de scooter al langzaam te rijden als hij stationair loopt.. en als ik de scooter wil verplaatsen gaat ook nog donders zwaar:?

HELP?
 
Advertisement - register to remove this

Met de koppelings klok bedoel je neem ik aan het koppelingshuis?
Ik denk dat je de verkeerde koppeling hebt gekocht dan en dat je een 105mm moest hebben.
Als dit bij de oude 105mm koppeling niet is dan heb je gewoon een te 'grote' koppeling gekocht :)

Maar waarom een flyclutch als ik mag vragen? was de standaard koppeling kapot?
Aangezien een flyclutch niets meer is als een vervangingskoppeling die niks beter is als een standaard.
Beter had je de standaard kunnen houden of indien nodig een hebo verstelbaar aanschaffen.
 
Ik heb fly clutch gekocht omdat m'n oude koppeling was versleten tot op het ijzer.. En ik toen maar gelijk een fly clutch gekocht.. Ik heb het koppelings huis opgemeten, die is 107mm(binnendiameter) en dan moet je toch ook een 107mm koppeling hebben.. Volgens m'n kameraden tenminste
 
107mm binnen en 107mm buiten -> 0mm ruimte ertussen, dus grijpt je koppeling direct aan! Haal een groter koppelingshuis, kost 15 euri o.i.d.
 
Kan je je clutch schoentjes niet een beetje schuren zodat hij niet direkt tegen je koppelingshuis aankomt? Of strakkere trekveertjes...misschien bewegen je clutcharmpjes al naar buiten wanneer je scoot stationair draait..
Dat vanzelf willen rijden bij stationair draaien krijg ik meestal wanneer een van mn trekveertjes kapot gegaan is..
 
mina hor is std gewoon 105mm, wat nog wel eens voor kan komen is dat als je koppeling zover versleten is. dan slijt het kop huis ook in, het hoeft maar 1mm in te slijten en je meet 107 mm.

koop gewoon even een nieuwe 107mm huis dan weet je zeker dat het goed is.
 
Back
Top