vario eruit, nu uitlaat nog.

angerb0y

Well-Known Member
Hey mensen ik heb een dealer gesrpoken en hij gaat mijn vario ring eruit halen en afstellen voor 25 eutjes. ik had ook gelijk gevraagd of hij mn uitlaat wou ontgrenzen maar dat vond hij te veel werk :(. weet iemand mischien waar ze dat wel doen in de buurt van rotterdam? (L).. en mn runner gaat nu std 53 kmh op de teller, hoeveel zou dat zonder vario zijn? rond de 65?? thanks mensen!
 
Advertisement - register to remove this

zowiezo, bij opgevoerde scooters moet je niet naar de km teller kijken klopt toch nooit, uitlaat de prop uithalen kan je zelf ook wel met een schroefendraaien/boormachine.
 
Vind de prijs van het verwijderen van een vario ging vrij duur! bij bij kost dan 10,-
maar verder kun je de prop van de uitlaat er zelf ook gemakkelijk uithalen hoor!

Verder dan ga je toch naar een andere winkel? Tis wij zo ver van je af zitten. Ik doe de prop verwijderen voor 30,-

Dit omdat het pruts ver is, je kunt de uitlaat evt opsturen dan kunnen wij hem ontgrenzen..
 
hah ja die had ik al gebeld, en hun halen wel de varioring eruit maar ontgrenzen de uitlaat niet :( is het dan mischien beter om dan tog een andere uitlaat te kopen? bijvoorbeeld sito plus. want stel ik wordt gepakt door de politie en hun zeggen: ja je moet je scooter weer 45kmh laten rijden binnen 3 weken dan heb ik altijd mn oude uitlaatje nog orgineel :). of is het tog beter om mijn std uitlaat te ontgrenzen ivb met politie? THX!
 
gewoon uitlaat die er nu opzit ontgrenzen dat kan het kleinste kind.. als je een dremel hebt dan gaat het nog het snelst. ik zou helemaal geen nieuwe kopen als de ouwe nog goed is wand je gaat er toch niks sneller door, als je de boel goed kan ontgrenzen en afstellen.

ook typisch dat iedereen je een nieuwe uitlaat wil aansmeren als je terug 45 wil gaan zou ik gewoon iets dat de doorgang wat kleiner maakt tussen je pakking en uitlaat steken zo gaat hij ook terug mooi 50.

varioring verwijderen is ook niet echt moeilijk als je een beetje kan sleutelen gewoon een blokkeersleutel kopen en de ring verwijderen en alles in de juiste volgorde terug monteren. en zoon sleutel kan je nog veel gebruiken, als je rollen of bv snaar versleten is.
 
ja maar dat is het probleem ik ben 16 jaar, en heb nog nooit aan scooters gesleuteld en aangezien mn runner gloednieuw is ben ik bang dat ik iets vertieft:p .. vario ring ga ik nou samen met mn zwager eruit halen en die uitlaat jah. daar moet ik nog even over rond vragen :) maar iniedergeval bedankt GT491 en de rest :D
 
Je Runner is GLOEDNIEUW?

Dan zou ik me standaard uitlaat eronderuit halen en verkopen. (als het zo klein teruglopertje is)
Dingen kosten 320 euro nieuw, dus daar kun je nog een paar centen voor vangen.

In de tussentijd koop je een ontgrensde Sito +.

Mocht je ooit binnen 3 weken hem op het bureau laten zien, dan pak je je uitlaat, rijd je naar de eerste de beste scooter/auto/motor zaak en zeg je las hier een prop in.
Kost je 5 euro en je uitlaat is weer begrensd.

Verder is een vario ring verwijderen echt te simpel voor woorden.

Een prop daarintegen kan heel vervelend zijn als je geen goed gereedschap hebt.

Verder zijn er via google wel een aantal mooie How-To's te vinden hoe je het precies moet doen.
 
ja mn runner is nu 2 weken oud, zal ik de std uitlaat dan gewoon op internet zetten? :) en voor hoeveel ongeveer? en ja ik zat er zelf ook aan te denken om er een sito plus onder te zetten :D. en moet je bij een runner ook niet de carb ontgrenzen? had ik gehoord ofzo :p ik weet er allemaal niet zo veel van af maar ik doe mn best :D thx iniedergeval mense
 
zoon uitlaat gaat lang mee hoor ook al kijk je er niet naar om. een krul zou btw sneller lek zijn, deze is een potje. dat gaat als je nergens tegen rijd niet zosnel lek.
 
jup nice prijsje hoor :D, dan nog ff een vraagje :D. uhmm mn orginele uitlaat eraf halen, en sito eropzetten? hoe de F moet dat ? :p zal ik een dealer vragen of hij dat voor mn wilt doen? :). want ik heb er echt geen verstand van.. enneh een runner zonder vario ring met sito plus. wat voor rolletjes en sproeier zou ik ongeveer kunnen proberen? ( Runner sp 50 bouwjaar 2010) THX THX!
 
Back
Top