Vario eruit, hoeveel snelheidwinst enz

MidnightTemptre

Well-Known Member
Hallo!

Ik wil waarschijnlijk mijn vario uit me Viva City laten halen, maar ik heb eerst een paar vraagjes.
1. Hoeveel snelheid winst haal je er gemiddeld mee? Heb verder geen andere uitlaat eronder e.d.
2. Stel, je krijgt een aanrijding, en je rijd dan zonder vario, krijg je dan nog wel geld van je verzekeraar?
ik hoor van enkelen dat verzekeringen hier niet moeilijk over doen, als hij bijv. geen vario heeft, en anderen zeggen dat ze je dan niks uitkeren. Maar ook enkelen zeggen dat er word uitgegaan van je ongeveer gereden snelheid op dat moment.
Reageer hier dus in dat het mijn schuld is, maar ook bij tegenpartij.

Heeft iemand hier informatie over?
 
Advertisement - register to remove this

Hallo!

Ik wil waarschijnlijk mijn vario uit me Viva City laten halen, maar ik heb eerst een paar vraagjes.
1. Hoeveel snelheid winst haal je er gemiddeld mee? Heb verder geen andere uitlaat eronder e.d.
Helemaal niets, sterker nog hij zal zelfs niet meer rijden.
2. Stel, je krijgt een aanrijding, en je rijd dan zonder vario, krijg je dan nog wel geld van je verzekeraar?
Je kunt dan geen aanrijding krijgen omdat je scooter niet meer rijd.
ik hoor van enkelen dat verzekeringen hier niet moeilijk over doen, als hij bijv. geen vario heeft, en anderen zeggen dat ze je dan niks uitkeren. Maar ook enkelen zeggen dat er word uitgegaan van je ongeveer gereden snelheid op dat moment.
Reageer hier dus in dat het mijn schuld is, maar ook bij tegenpartij.

Heeft iemand hier informatie over?


Nu zonder gekkigheid...

Het is ten eerst een Varioring, en bij Peugeot blokken zelfs Varioplaat. Het is een plaatje die op je vario zit geschroeft. Dat je dus niet per ongeluk shims gaat verwijderen als je hem gaat ontgrenzen he. Verder moet je dan ook je uitlaat ontgrenzen anders rijd het niet zo lekker IMO.

Tja of de verzekering moeilijk doet is lastig in te schatten. Ligt ook maar aan hun humeur enzo. Maar 9 van de 10 keer gaan ze echt niet controleren hoe hard jou brommertje loopt hoor ;)

Je scooter loopt nou waarschijnlijk rond de 45-50. Als je je varioplaat eruit hebt en je uitlaat ook ontgrensd zal die zo'n 70-75 lopen.
 
het is geen vario !! het is een varioring !!

Varioplaat @ Peugeot ! Heb je mijn verhaaltje hierboven niet gelezen ?


ik heb zelf ontgrenste vivacity en die haal met moeite 70 km/h met wind in de rug.
dus die 75 is kletspraat.

Tja dat zal dan waarschijnlijk meer aan jouw afstelkunsten liggen. Mijn speedfight haalde het met gemak, en die blokken zijn identiek.
 
Speedfight haalt echt wel een hoge snelheid als je ontgrensd en varioplaat verwijderd. Hoger als 70 hoor.

Mijn broer heeft vroeger een speedfight 2 x race gehad. En die liep toch tegen de 80 hoor. Met standaard uitlaat.
 
Peugeot is een degelijk blok, als je de vario ontgrenst (varioplaat verwijderen) gaat je topsnelheid omhoog die zal op je teller tussen de 70 en 90 liggen. Je trekkracht verbeterd alleen als je de uitlaat ontgrenst.
 
Back
Top