Vario doet raar

Mdj004

Polini race vonkjes.
Goedemiddag, de vario van mn rox is een beetje vreemd aan het doen, hij gaat 55 met 5,3 gram rollen met een malossi vario maar dan zit er een verkeerde variobus in, dus de vario wiebelt dan over de bus. Met de goeie bus gaat hij 30 en valt dan terug in toeren.
Setup:
Std cilinder
Std carb sproeier 76 powetfilter
Gianelli terugloop
Witte drukveer
Zwarte trekveertjes (niet zeker)
Iemand?
 
Advertisement - register to remove this

Check de shimming van de overbrenging zodat je snaar goed loopt in het verloop van de powerband, je wilt hebben dat de snaar helemaal bovenin je koppeling zit. Check het kanaal van scooterswapshop even, die hebben daar een filmpje gepost waar ze alles perfect uitleggen van welke bus de goede is en waar je je snaar wilt hebben staan.
Vervolgens kan je nog een met rollen etc gaan spelen, denk dat je best naar een gele drukveer toe mag.
 
Is de glijbus waarmee hij 30 gaat toevallig korter dan de wiebelende vario glijbus?
Ja, nu je t zegt. Bus is idd korter maar komt van mn “sprint” rox (70cc gezeik, gaat best hard). Ik zal even kijken of ik nog een langere bus heb liggen.
Post automatically merged:

Check de shimming van de overbrenging zodat je snaar goed loopt in het verloop van de powerband, je wilt hebben dat de snaar helemaal bovenin je koppeling zit. Check het kanaal van scooterswapshop even, die hebben daar een filmpje gepost waar ze alles perfect uitleggen van welke bus de goede is en waar je je snaar wilt hebben staan.
Vervolgens kan je nog een met rollen etc gaan spelen, denk dat je best naar een gele drukveer toe mag.
Ik zal het filmpje ff bekijken, ik zal morgen ook even met een stift zo een streep op mn vario zetten om te kijken hoe ver hij komt. En geel is toch sterker dan wit?
 
Ik heb toen een beta ark gehad. Malossi variotje, en daar zat een korte glijbus bij. Kreeg hem niet fatsoendelijk aan de gang ermee. Had de vario glijbus van een power one vario erin gemieterd en dat ging als de brandweer.
 
Ja, nu je t zegt. Bus is idd korter maar komt van mn “sprint” rox (70cc gezeik, gaat best hard). Ik zal even kijken of ik nog een langere bus heb liggen.
Post automatically merged:


Ik zal het filmpje ff bekijken, ik zal morgen ook even met een stift zo een streep op mn vario zetten om te kijken hoe ver hij komt. En geel is toch sterker dan wit?
Geel is idd sterker dan wit, wit-geel-rood
 
Back
Top