Vario bout

SilenceX

Stjop vast
Ik heb een probleem met met vario bout hij gaat steeds na een maand ofzo los en dan loopt me koelvin tegen we kickstart aan en rijden is dan niet echt een optie. Dit heb ik nu al een paar keer gehad toen in een aardig stuk van huis was(sleepje is niet leuk :p).
Maar wat kan ik er aan doen dat hij niet meer los gaat want je hoort er nooit iemand over... Me vader heeft hem ook al een paar keer aangedraait (en ja hij is sterk).


Alvast bedankt
 
Advertisement - register to remove this

lijkt mij dat je draad van je krukas aant verslijten is of de moer zelf ik zou eerst een nieuwe moer proberen of van dat spul erop smeren locktide ofzoiets heet dat volges mij helpt ook tegen los trillen etc
 
rowdy-10 said:
je moet hem niet met luchttol doen.
Met een momentsleutel, want hij moet op zoveel newton vast zitten moet je even uitzoeken.

iedereen heeft ook even een momentsleutel in zijn schuur liggen :?
zelf doe k het altijd met een ringsleutel en het komt nooit los
 
rowdy-10 said:
ja je merkt het verschil ook niet.
Het zal ook wel vast blijfen zitten de bout , maar als de krachten zeg maar anders staan slijt het ook weer sneller.

als je hem te vast draait.. dan slijt hij juist snel.. je moet hem gewoon goed aandraaien en niet als een bosmongool op da ding gaan hangen en doen
gewoon vast zetten klaar.. mocht hij dus niet meer lekker vast komen te staan kan je er idd altijd nog een springwasher of iets dergelijks er achter zetten (veerring) das zon revet met zon sleufje dr in die dus terug veert.. dat is een borging...
 
LLLLLLLLOOOOOOOOOOOOOCCCCCCCCCCCCCCCTTTTTTTTTTTTTIIIIIIIIIIITTTTTTTEEEEEEE (LOCTITE)

moet werken, en een shim? je zegt dat ie aanloopt als ie los zit dan doe je der toch geen shim tusse?
 
die shim kan er tussen wanneer de moer aan het einde van het draad is , ik denk dat dat het probleem gewoon is.. dus dat de moer wel vast komt maar de vario etc. net niet..

verder is loctite de grootste onzin om op een krukasmoer te doen , hij moet zo ook vast kunnen blijven zitten ...


met een luchtsleutel vast zetten is de beste manier...
 
Back
Top