Vario bout zit muurvast

Marsman

Well-Known Member
hey,

Ik heb een aprillia sr piaggio 2004.
Ik wou mijn rolletjes vervangen. De zuigerprop zit erin, carterkap eraf.!
Maar toen wou ik mijn bout los draaien met een grote ratel. En ik kan zo veel kracht zetten als ik wil maar hij gaat niet los. Ik heb het nog met WD-40 ingespoten maar het helpt niet!.

Kan iemand mij miss helpen??

gr dave
 
Advertisement - register to remove this

je kan beter met zo'n buzetti sleutel werken die je vastmaakt aan je carter...
nu komt er aardig wat kracht op je lagers.
die sleutel er goed strak opzetten en daarna gewoon kracht zetten en anders arm verlengen met een pijp oid
 
Ja is idd wel slim:+

Maar met zo'n buzetti ding doe ik het ook altijd, werkt perfect:)
Zorg wel dat je met een hand die blokeer sleutel op de tandjes houd, t kan nog wel eens pijn doen als ie eraf schiet:D

Zuigerstop is btw ook niet erg goed voor je zuiger;)
 
Koop inderdaad een vario blokkeer sleutel van buzzeti je kan de bout ook verhitte met een gasbrander uit kijken voor v snaar natuurlijk dan gaat hij makkelijker los als je er teveel kracht op zet met een lange pijp heb je kans dat je carter breekt dus vario blokkersleutel bout verhitte en dan los draaien.
 
bout hoef je niet te vehitte hoor :/ deze zou niet geroest mogen zijn dus een brander heeft totaal geen nut, geen vario blokker sleutel, vast zetten ( niet met hand vast houden dacht ik te doen int begin:X) en dan link de L van los ;) ( tegen de klok in) los draaien.

Mvg
 
jup, is linkse schroefdraad (tegen klok in) dacht ik... bij mijn mina toch... :)

links draad draai je met de klok mee los , en daar zijn er maar weinig van , zoas hyosun rush volgens mij.

Minarelli is gewoon rechts draad , dus tegen de klok in los.

kortom , je hebt de bel horen luidden maar je weet niet waar de klepel hangt ;)
 
Bout verhitte heeft niets met roest te maken maar met uitzetend metaal. De bout word namelijk sneller heet dan as waardoor de bout iets uitzet en dan kun je hem makkelijker los draaien algemeen bekent volgens mij.
 
Bout verhitte heeft niets met roest te maken maar met uitzetend metaal. De bout word namelijk sneller heet dan as waardoor de bout iets uitzet en dan kun je hem makkelijker los draaien algemeen bekent volgens mij.


nja gaat te ver off mar nog even, denk niet dat dat bij deze bout geld (A) ook nog never gehoord of gezien. en ik zie het vaak welke wel verhit worden en niet. dan kan je nog beter een luchtsleutel pakken dan verhitten bij dit soort gevallen

nja komt eigelijk toch wel on topic (A)

succes voor als je hem er nog niet af hebt
 
Back
Top