Vario blokkeren

Semmmm

New Member
Ik heb een honda wallaroo en wil graag nieuwe vario rolletjes plaatsen. Nu heb ik het probleem dat de moer van mijn vario niet wil loskomen. Ik heb al geprobeerd met een luchtsleutel en compresseur maar dan nog wil hij niet loskomen. Ik vind geen vario blokkeersleutel voor een wallaroo en een zuigerstop wil ik liever niet proberen omdat het waarschijnlijk veel kracht zal kosten om deze los te krijgen en ik dan misschien een deuk in mijn zuiger krijg. Heeft iemand toevallig een idee hoe ik dit anders kan doen? Alvast bedankt
 
Advertisement - register to remove this

TIP als je geen blokkeersleutel hebt
Hierbij een tip als je geen blokkeersleutel hebt en je wilt je vario rolletjes vervangen.

Wta je kan doen is een steeksleutel op de starterkrans onderaan plaatsen. HEt achterste gedeelte van de steekslutel zet je klem op je blok ( achter bij de koppeling tegen 1 van de inkepingen die op het blok zit)

Nu draai je langzaam met dop 17 tegen de klok in to de starter krans geblokkeerd word door de steek sleutel)

Dan op de handel van je dopsleutel een verlengstuk plaatsen zodat je wat meer hevel hebt. en dan kracht zetten en je moer is LOS.

hoop dat ieman hier wat aan heeft.
 
Er zitten toch ribbels, zorg dat 1 ribbel vast staat, maakt niet uit hoe, maar kan dus met steeksleutel of platte schroevendraaier als dat wel lukt
Ik kan dit nergens op bokkeren denk ik. Ik heb al op veel manieren geprobeerd.
Post automatically merged:

of een zuigerstop met plastic of rubberen dop
Dit kan ik wel proberen. Weet er iemand toevamlig welke maat van zuigerstop hier op moet?
 
Waterpomptang gebruiken om het vast te houden dan een slagsleutel erop. Zit die zo vast? Beetje slag moet zo iets toch los krijgen zonder te blokkeren.Moertje hoeft maar met een paar nm vast te zitten ,normaal gezien dan. Ok al is een neo's gekocht waar ze de moer vast hadden gelast, man man man.
 
Waterpomptang gebruiken om het vast te houden dan een slagsleutel erop. Zit die zo vast? Beetje slag moet zo iets toch los krijgen zonder te blokkeren.Moertje hoeft maar met een paar nm vast te zitten ,normaal gezien dan. Ok al is een neo's gekocht waar ze de moer vast hadden gelast, man man man.
Deze is niet vast gelast denk ik maar ik ga het wel proberen met de tang. Bedankt voor de tip.
 
Ik heb bij een Kymco een hoeklijn op het vliegwiel gezet (aan de rechterkant) dus de ventilatie eraf. De hoekklijn kwam tegen het frame of iets anders waardoor de boel tegengehouden werd.
 
gewoon een zuigerstop proberen, en dan NIET met de luchtsleutel erop, maar gewoon met een ratel of wringijzer, en dan rustig steeds meer kracht zetten.
(natuurlijk eerst rustig draaien tot je zuiger tegen de stop komt)
 
gewoon een zuigerstop proberen, en dan NIET met de luchtsleutel erop, maar gewoon met een ratel of wringijzer, en dan rustig steeds meer kracht zetten.
(natuurlijk eerst rustig draaien tot je zuiger tegen de stop komt)

Leg mij is even uit waarom je het NIETmet een luchtsleutel kan los maken?? Maar een zuigerstop wat druk op je krukas en lagers zet dat is wel lekker slim als het al zo vast zit als TO verteld :unamused:. Goede luchtsleutel erop dan beweegt er verder niets behalve de moer. 1000NM doet hier zijn werk even met de hand vast houden de vario of koppeling en los is het, kan géén blokkeersleutel tegen op. Klote gereedschap wat je kan krijgen om het te blokkeren.

Zet er is een foto op, nu wil ik wel is weten waarom die moer zo vast zit?
 
Als je een zuigers stop gebruikt, geen lucht sleutel gebruikten omdat dan je zuiger of krukas kapot kan gaan. Niet iedereen heeft zo'n dikke luchtsleutel ter beschikking
 
laat even weten of het gelukt is!
Zelfs met de zuigerstop gaat hij niet los en ik dirf niet te hard te duwen anders gaat mijn zuiger misschien kapot.
Post automatically merged:

Leg mij is even uit waarom je het NIETmet een luchtsleutel kan los maken?? Maar een zuigerstop wat druk op je krukas en lagers zet dat is wel lekker slim als het al zo vast zit als TO verteld :unamused:. Goede luchtsleutel erop dan beweegt er verder niets behalve de moer. 1000NM doet hier zijn werk even met de hand vast houden de vario of koppeling en los is het, kan géén blokkeersleutel tegen op. Klote gereedschap wat je kan krijgen om het te blokkeren.

Zet er is een foto op, nu wil ik wel is weten waarom die moer zo vast zit?
Ik zal er volgende week een foto van maken en posten. Want hij staat nog bij een vriend.
 
Zelfs met de zuigerstop gaat hij niet los en ik dirf niet te hard te duwen anders gaat mijn zuiger misschien kapot.
Post automatically merged:


Ik zal er volgende week een foto van maken en posten. Want hij staat nog bij een vriend.
wat voor luchtsleutel heb je ?
 
Ferm. Mehhh

Compressor en lucht slang is ook nog van belang
Post automatically merged:

Waar woon je? Als je regio Eindhoven woont, wil ik je wel Ff helpen. Evt tegen kleine vergoeding als het echt lastig los wil
 
Ferm. Mehhh

Compressor en lucht slang is ook nog van belang
Post automatically merged:

Waar woon je? Als je regio Eindhoven woont, wil ik je wel Ff helpen. Evt tegen kleine vergoeding als het echt lastig los wil
Arendonk in België is dus wel even rijden
Post automatically merged:

Leg mij is even uit waarom je het NIETmet een luchtsleutel kan los maken?? Maar een zuigerstop wat druk op je krukas en lagers zet dat is wel lekker slim als het al zo vast zit als TO verteld :unamused:. Goede luchtsleutel erop dan beweegt er verder niets behalve de moer. 1000NM doet hier zijn werk even met de hand vast houden de vario of koppeling en los is het, kan géén blokkeersleutel tegen op. Klote gereedschap wat je kan krijgen om het te blokkeren.

Zet er is een foto op, nu wil ik wel is weten waarom die moer zo vast zit?
Hier is er een foto van
 

Attachments

  • 16002649869136089529250852225872.jpg
    16002649869136089529250852225872.jpg
    145.5 KB · Views: 30
Back
Top