Vario blokkeersleutel Speedfight 3 snor

Status
Not open for further replies.

Hendroit

Well-Known Member
Heeft iemand een link voor een varioblokkeersleutel die past op een speedfight 3 snor? Hebben jullie hier op het forum misschien ook wat how to's voor de varioplaat eruit te halen ofzo?

Hendroit
 
Advertisement - register to remove this

Als er een 2-takt blok onder hangt:
http://www.josdijkman.nl/shop/index.php?act=viewProd&productId=591

How-to:
- Haal je carterkap eraf
- Monteer de blokkeersleutel aan de onderkant van het grote tandwiel dat je ziet (als ik het goed heb)
- Doe een dopsleutel (M17 als ik het goed heb) op de krukas-moer en haal hem rustig los (er is wel flink wat kracht voor nodig, maar met gewoon rustig kracht opbouwen moet het lukken, niet gaan meppen met een hamer ofzo (!!!))
- Haal alles van je krukas af inc. vario
- Aan de achterzijde van je vario zit een plaat vastgeschroefd aan de vario, verwijder deze
- Bouw alles weer op en zorg vooral dat alles perfect zit en dat je de krukas-moer stevig vastdraait (ook weer niet té stevig)

Als je niet zeker weet of het je lukt zonder hem te mollen, gewoon even langs de scooterboer gaan.
 
Als er een 2-takt blok onder hangt:
http://www.josdijkman.nl/shop/index.php?act=viewProd&productId=591

How-to:
- Haal je carterkap eraf
- Monteer de blokkeersleutel aan de onderkant van het grote tandwiel dat je ziet (als ik het goed heb)
- Doe een dopsleutel (M17 als ik het goed heb) op de krukas-moer en haal hem rustig los (er is wel flink wat kracht voor nodig, maar met gewoon rustig kracht opbouwen moet het lukken, niet gaan meppen met een hamer ofzo (!!!))
- Haal alles van je krukas af inc. vario
- Aan de achterzijde van je vario zit een plaat vastgeschroefd aan de vario, verwijder deze
- Bouw alles weer op en zorg vooral dat alles perfect zit en dat je de krukas-moer stevig vastdraait (ook weer niet té stevig)

Als je niet zeker weet of het je lukt zonder hem te mollen, gewoon even langs de scooterboer gaan.

Goed kijken in welke volgorde de ringetjes zitten zodat ze ook in die volgorde weer terug kunnen. :)
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top