This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Vario begrenzing

godd

Well-Known Member
heb toenstrax dus me vario enzo opengemaakt. Nu zag ik geen varioring zitten. (Heb een Peugeot Fox btw). Ook geen varioplaat. Wel heb ik achter de variobus (dus niet aan voorkant maar achterkant) een ringetje weggehaalt. Heeft dit effect?
 

vond jij onder dat plaatje( met die 3 rubbers) in je vario nog een ander plaatje? Als dat wel zo is, dan is dat de begrenzer.
 
Re: Re: Vario begrenzing

Originally posted by Speedje_Pietje


vond jij onder dat plaatje( met die 3 rubbers) in je vario nog een ander plaatje? Als dat wel zo is, dan is dat de begrenzer.
Uhm bedoel je IN de vario zelf?

oja en hoe dik ie was? De diameter bedoel je zeker
Even dik als m'n variobus. Diameter binnenkant: 13 mm. Diameter buitenkant: 19 mm.
 
Last edited:
Nou euh.. Ik heb er net dus ff mee gereden. Hij haalde nu toch zo'n 60 met tegenwind. (Eerst zou ie dan 50 gehaald hebben). Dus schat dat normale snelheid nu tussen de 60 en 65 ligt.
Of het nu 'de' varioring is weet ik niet, het is iig een ring. En als die eruit is loopt ie wat harder..
 
Nou, ik vroeg me eens af. Zou het helpen een stuk (zo'n 2 mm ofzo) van de variobus af te slijpen aan een zeikant? Dan komt de vario + halfpoelie dichter bij mekaar, conclusie, de variosnaar gaat hoger dus hogere top. Toch?
 

Niet doen! Gaat niet goed komen!
 
Originally posted by QuadraRacer
dat ringetje erachter hoort er gewoon in te zitten...
Hehe maar het kan toch geen kwaad als dat eruit is ?
Ik heb het iig nu al 3 dagen eruit, brommer loopt er harder door
Wel hoor ik heel af en toe een soort van metaal rinkelen, maar ben erachter wat dat is. Is die as van de elektrische start. Die zat gewoon al los, maar met de karter eraf te halen is dat denk ik nog iets losser komen te zitten oid. Kan geen kwaad, ook als ik er ff tik tegen geef (karter dus) is het al weg.