als ik nou een hele snelle setup heb, en ik gooi de vario ring erin wat gebeurt er dan? ik hoor hier en daar ''overtoeren''. maar hoe kan dat dan? kan iemand dat specifiek uitleggen?
een variobegrenzer zorgt ervoor dat de vario verder ken uitslaan dan bepaalde stand.. dus je v-snaar komt dan ook niet hoger.. maar aan gezien je scoot dat wel wilt met hoop power lijkt mij dat die overtoeren gaat maken... (correct me whem i'm wrong) iedergeval het is niet gezond voor je scoot
Ik heb het zelf ook wel eens gedaan er staat ook een post in de topic tips voor op de roller.
Maar wanneer je je vario begrenzing cq varioring erin zet op een evo setup gaat dat gewoon goed hoor want normaal rij je ook 40 met 13 a 14k alleen rij je dan continu 14 k op top (top was bij mij 85 op teller) hehe en dan kan je wel problemen krijgen met koeling (omdat je gewoon minder rijwind koelling hebt) maar als je temperatuur meter heb is dat geen enkel probleem!!!
Precies, je snaar begint te hoog en kan niet oplopen. Je variobereik wordt gehalveerd. Hierdoor zal je vario heel snel gaan slijten en een groef gaan vertonen.