This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Vario aerox afstellen

ziasds

Member
Yoo ik ga dus binnenkort een polini hi speed vario installeren op mijn aerox 2takt 50cc met onbegrensde yasuni omdat hij nu echt zeer veel overtoeren maakt, hoeveel gram rolletjes moet ik er best in doen? En zijn de blauwe duw en trekveren van polini goed of niet?

Persoonlijk heb ik slechte ervaring met Polini Hi-Speed Vario, bij een beetje Set Up liggen binnen No-Time de tandjes van de Vario Ramplaat er uit , gevolg is : Splain van de Krukas beschadigd .
Zou misschien prima gaan met een Polini Krukas.
Mijn beoordeling is ; een Smerig Truckje van Polini , zodat je gebonden ben met onderdelen van Polini .

Mijn oordeel is : Vario en krukas zijn aan elkaar verbonden ( Merk ).
Ik wil niet zeggen dat kapot gaat , maar met wat snel spul gaat het Fout .
Met Malossi heb ik betere ervaring

Ik rij zelf met de Malossi Multivar, de Malossi special X belt, en de Malossi ventilvar,
wat echt super netjes in elkaar past als setje . Geen shimring nodig, gelijk passend en super leuke prestaties.
Dit op een Airsal 70 sport op een Mina hori blok, maar het zal ook goed werken op standaard 50cc.

Ah top ik ga dan ook de malossi multivar steken, malossi belt heb ik al zitten, weet alleen nog niet zo goed welke rollen, duwveer en trekveer ik zou steken want nu zit varioring er nog in en gaat 41per uur met heel hoge toeren

Ah top ik ga dan ook de malossi multivar steken, malossi belt heb ik al zitten, weet alleen nog niet zo goed welke rollen, duwveer en trekveer ik zou steken want nu zit varioring er nog in en gaat 41per uur met heel hoge toeren
Op een standaard setup zit je op een Malossi witte drukveer en witte of groene Malossi trekveren,
de rollen op de witte drukveer afgesteld zal tussen de 4.5 en 6 gram liggen.
De Multivar heeft een steilere rol helling , bij mij moesten de rollen per stuk 1 gram hoger om die klim netjes te kunnen doen.
Ik rij zelf ook met de Mezoly rechte spiebaan torque 33 mm dus dat zal ook wel invloed hebben op het gewicht van de rollen,
maar tussen de 4.5 en 6 gram zit je wel goed als je dat uit test.

Let trouwens wel op met de Malossi trekveren als je ze besteld,
er zijn namelijk trekveren voor de standaard koppeling en voor de Malossi delta / Fly clutch die in lengte verschillen.