Vanaf welke setup syntetische olie...

hebo-aeroxje

Proud member
Vanaf welke setup is het egt aanbeloven syntetische olie te gebruiken, ipv half-syntetisch... Eerder gooide ik er altied syntetisch in, maar ja, op een gegeven moment ben ik maar overgestapt op half... Das tog geen bezwaar als er alleen een ander uitlaatje onder ligt...

mzzl
 
Advertisement - register to remove this

vol syntetisch is gewoon altijd beter dan half. Maar bij scoots met een niet al te ruige setup zul je niet veel verschil merken..Bij setups met veeeel toeren enzo is het eigelijk wel een noodzaak tegen een vastloper...
 
Standaard scooters: (goedkope)volsynthetishe zooi
Scooter + "race pijp" t/m 13.000rpm setups (iets in die richting heel globaal): minerale olie(soms half synthetisch, soms 5% oid synthetisch)
Vette scooters: R2, a747 ed.
 
vol-synt hoeft niet altijd beter te zijn dan mineraal bijvoorbeeld. Bij JPS rijden ze bijvoorbeeld op de racer met minerale Bardahl olie(volgens hunzelf) Er zijn nog wel meer niet-vol synthetische olieen goed. Maar welke weet ik nou ook niet ff uit me hoofd
 
jaja erg duidelijk allemaal... Maar het komt er in ieder geval op neer dat syntetisch tog altijd geschikter is dan half... Maar ja, dat wist ik zelf ook al wel maar ik denk, als het eigenlijk niet nodig is waarom dan duurdere olie kopen... Maar ja, das zo te horen tog wel een verstandig ding om te doen... thnx

greetz arthur
 
Originally posted by Flugel


Vraag ik me af, hoe optimistisch is een Nrg Extreme toerenteller?

Het ging dus om een aerox toerenteller...
Ik draai op mijn onbegrende NRG-extreme bij het optrekken tussen de 7500 en 8000 toeren en op top 8000 toeren dit kan toch wel redelijk kloppen en niet zo veel afwijken...
 
Back
Top