van lucht naar waterkoeling bij pia?

MiKeY

Live fast...die hard...
Hej mensen,

Ik heb ff uw hulp nodig:

Aangezien ik errug heb genoten van de Lelystad-meeting wil ook ik een scootje gaan opvoeren:)
Er is mij namelijk een Puch Zip aangeboden....wel een ouder model met luchtkoeling.
...voel je 'm al? :D

Wat ik dus wil weten is of je een Pia blok net zo gemakkelijk kan ombouwen naar waterkoeling als een Mina blok.
Waterpomp is geen probleem wat die word dan electrisch en niet mechanisch aangedreven.

Antwoorden zijn welkom....thanx alvast!
 
Advertisement - register to remove this

arne biedt een lc blok aan (volgens mij nog steeds?) om hem dus lc te maken... (zie vraag&aanbod forum) misschien is dat wat als je echt perse lc wilt
 
Als je zelf al zegt dat je een electrische waterpomp gaat gebruiken, dan is het natuurlijk net zo makkelijk als bij minarelli. Kwestie van radiateur&slangen&reservoir regelen en offcourse een lc cilinder.

edit-->sorry, was even vergeten dat er geen uitgang in 't carter is...
 
Last edited:
Joor bied ook zijn naar LC omgebouwde AC typhoonblok aan. Dit blok is aangepast dmv een "pijp" die van onder naar bovenin je carter loopt (naar je cilinder). Aangezien een waterpomp aandrijving ontbreekt @ AC carter moet je dus met een waterpomp gaan werken.

Jeroen
 
Zoek een boormachine, boor 13 of 14, koop zo'n pijpje die normaal bij een pia LC in het carter zit, boor een gat in het carter naast de pick-up die even groot is als de buitendiameter van het pijpje, ram het pijpje erin. KLAAR! :)
 
Owkay dan....bedankt voor de info allemaal! ;)

Dus als ik het goed begrijp loopt de keolvloeistof via de clinder het blok in, daarna de waterpomp in en dan naar de radiatuer toe....ik zet er wel een electrische waterpomp in dus die is dan niet belangrijk...
 
Als je gaat boren hou er dan wel rekening mee dat het tandradje(voor de aandrijving van dat asje) anders is bij ac. Met dat tandradje draait je as van je waterkoeling namelijk niet mee en heb je nog geen koeling. suc7
 
w8ff hoor, jullie hebben het allemaal over een gat boren in je carter en daar een pijpje in steken, waar bedoelen jullie dat precies? ik ben met pia ombouwen naar LC nog btje een n00b :P
 
nou rechts van je ontsteking , waar normaal je cooling toevoer zit ,is nu dicht als je dat nou uitboord pijpje er in nou dan heb je aleen nog een electrische water pomp tussen dat pijpje en je radiateur , dan ben je klaar en je heb een water gecoold blok
 
Of je zoekt gewoon ergens een klein lc carter deel...ik heb er voor de zekerheid ook nog 1tje apart gehouden....handig hoor een 2e blok :p


Maar als je een elektrische waterpomp moet je wel opletten op de pomp snelheid...als ie super snel pompt kan je rad. het namelijk niet genoeg koelen..en als ut te langzaam gaat heb je kans dat je scooter heel langzaam warm word...

In ieder geval suc6...
 
Back
Top