van bromfiets klasse b een motorfiets maken...

dapi_1337

Well-Known Member
Ik ben 29j en heb mijn volledig motorrijbewijs. Ik heb al zware motoren gehad (r6 & bandit1200) maar eigenlijk doe ik niks liever dan overal met mijn booster (2-takt) spirit klasse b naartoe scheuren.
Nu is het mogelijk om mijn bromfiets klasse b gehomologeerd te krijgen naar motorfiets? Ik hang er een motorkenteken op en deel het mede aan de verzekering? Kan zoeits?

Momenteel is mijn brommer ontgrenst (70km/u), niet opgevoerd (origineel), heb een verzekering en geldig motorrijbewijs. Kan ik veel kwaad??

Alvast bedankt voor reactie...
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

In NL? Daar wil de importeur helaas niet aan meewerken, dus dat wordt erg moeilijk.
 
Ik weet niet of je in België of Nederland woont, maar in België kan dit. Als je hem zover krijgt dat hij sneller dan 100 km/u kan gaan, en je verzekert deze als een motorfiets, mag dit. Als je er een motoplaat op hangt natuurlijk.

Het enige probleem in België (mss ook in Nederland) is dat je dan niet door sommige tunnels mag rijden. De Kennedytunnel is daar een voorbeeld van, want er is een aantal cc's opgelegd. 50cc is te laag...
 
Ik weet niet of je in België of Nederland woont, maar in België kan dit. Als je hem zover krijgt dat hij sneller dan 100 km/u kan gaan, en je verzekert deze als een motorfiets, mag dit. Als je er een motoplaat op hangt natuurlijk.

Het enige probleem in België (mss ook in Nederland) is dat je dan niet door sommige tunnels mag rijden. De Kennedytunnel is daar een voorbeeld van, want er is een aantal cc's opgelegd. 50cc is te laag...

Volgens mij klopt hier echt helemaal niks van. :D

Van A naar B en omgekeerd gaat, maar naar motorfiets denk ik niet.

Je hebt wel een Aerox in 100 versie, dat is dus wel een motor, de motor hiervoor kan je dan uitwisselen met een aerox 50cc scootermotortje, en die motor eventuel tunen zover ge wilt. Dan kunt ge rijden zo hard ge wilt ermee, en toch in orde zijn.
 
Absoluut niet toegestaan om een motorkenteken aan te vragen, erop te hangen en te verzekeren ! Hier moet een speciale keuring voor aangevraagd worden zoals een 'zelfbouw motorfiets'.
 
45 km/u heet ook de constructie snelheid. Volgens hun is die geconstrueerd om max 45 km/u te rijden.

Een motor rijbewijs veranderd hier natuurlijk niks aan.

Maar ik denk dat een motor scooter kopen en dan een 2 takt blok er onder wel wat is ;)

Je kan natuurlijk ook kijken voor een RS125 ofzo ;)
 
Back
Top