van aerox 50cc naar aerox op motorkenteken

firefox freak

Well-Known Member
Hallo Allemaal,

ten eerste hoe kan ik me gebruikersnaam veranderen?
want wauw een nieuw account aanmaken maar dat lukte niet,

Het Begin !

doordat een Gilera runner 180er / skipper 125 hier aardig in trek zijn
en dus ook zo gejat zijn :tearsofjoy: ..

wil ik het totaal anders gaan doen,
om toch een jeugd herinnering te hebben aan de goeie oude tijd :D

ik wil dus een aerox op scooterkenteken
omkeuren naar een lichte motor fiets

en daarna optie's & motorisch veranderen

waarom? : omdat het kan. 2de is het een keer leuk om te doen
3de. heb ik altijd een 2de motortje om keer door de stad te rijden / met me vriendin te touren :D

ik wacht nog even op mailtje van RDW.
heb mij vraag al gesteld aan hun of het mogelijk is
aangezien er 100cc aeroxjes zijn, bestaat er dus een type goedkeuring :innocent:

als het allemaal kan en mag. wil ik het in werking stellen & hier een topic gaan bij houden
van hoe het in ze werk gaat, en wat er veder voor plannen zijn,

uiteindelijke doel : veel fun aan beleven :smirk:
uiterlijke doel = zoals me oude scooter paar jaar geleden

hier wat foto's

( dag na deze foto werd ik gepakt ) :tearsofjoy:
6odfjhystcf.jpg


psgdtmmpvtf.jpg


uiteindelijk zo gemaakt en verkocht.
i7vvrzzd27r.jpg


dus die kant wil ik op, gewoon netjes, zonder sportstuur en dat soort gekheid.

---- UPDATE 15-03-2016 -----

& we hebben een Aerox ligt wel helemaal uitelkaar maar maak niet uit,
zo blijven we bezig

8liqi4bce4b.jpg


zv1ngh3yclg.jpg


via een maatje geregeld, die me ook ga meehelpen
kreeg ook me oude uitlaat weer erbij ( Jolly moto :hearteyes: )

deze dus.
87d6th1fvrw.jpg


Setup word
cilinder : word waarschijnlijk motorforce racing getuned
krukas : Power one pen 10
vario : power one - word nog mhr vario
koppeling : deltaclutch
uitlaat : Jolly moto / yasuni c16
carburateur : 19mm / 21mm dellortho
ontsteking : binnenroter met lichtspoel

jullie horen meer als ik meer als ik update's heb
:sleeping:
 
Advertisement - register to remove this

Het is een beetje lang geleden dat hier wat gepost is....
Maar ik wil ook graag mijn Aerox naar motor kenteken maken om van die ........ Rollerbanken af te zijn..
Is het nog gelukt/hoe is je Aerox project uit komen te zien
 
Het is een beetje lang geleden dat hier wat gepost is....
Maar ik wil ook graag mijn Aerox naar motor kenteken maken om van die ........ Rollerbanken af te zijn..
Is het nog gelukt/hoe is je Aerox project uit komen te zien
Ik wil precies hetzelfde doen met mijn Aerox uit 2009. Ben dan ook benieuwd of het omkeuren is gelukt.
 
Ik weet zwz dat het al een frame van voor 2005 moet zijn. Heb in de tussentijd al wat info verzameld.
Zoiets heb ik ook wel eens gelezen. Dat het voor een bepaald jaartal relatief eenvoudig is om hem op motorkenteken te zetten en dat je na dat jaartal de scooter moet laten herkeuren, als ik mij niet vergis.
 
Waarom zou dit niet kunnen? Je kan zelfs een voertuig opbouwen vanuit niks. Je moet alleen rekening houden met de regels en eisen.
Ieder voertuig kan aangepast worden en moet daarna wel opnieuw gekeurd worden.
 
Waarom zou dit niet kunnen? Je kan zelfs een voertuig opbouwen vanuit niks. Je moet alleen rekening houden met de regels en eisen.
Ieder voertuig kan aangepast worden en moet daarna wel opnieuw gekeurd worden.
Ja snap ik.

Maar het heeft idd te maken met de regels wat worden toegepast bij een frame van voor 2005. Die zijn minder streng en makkelijker toe te passen dan met een frame na 2005. Weet ook niet precies hoe het zit met een frame na 2005.

de info die ik heb is met een frame van voor 2005.

dit is wat ik heb gekregen kwa info van iemand die al eens een Aerox heeft omgebouwd,

Goede middag,

Ja klopt rdw is er niet heel happig op om scooters om te keuren naar motorfiets.

Maar aangezien het model wel als motorfiets bestaat is het wel mogelijk.

Heb wel 2 aeroxen laten omkeuren van scooter naar motor.

Belangrijk daarbij is dat je een frame hebt van voor 2005 (uit mijn hoofd).

Ook belangrijk trouwens om een frame met kenteken te gebruiken en zonder wok melding.

Frame zonder kenteken kan ook wel maar dan moet je veel meer documentatie hebben over herkomst en wat er al die jaren mee gedaan is.

Verder doen ze nogal moeilijk over de remmen. Dus omkeuren met een blok van een 50cc lukt niet zomaar.

Ik heb het omkeuren gedaan met het blok van deze motorscooter. Aangezien ik dan aan makkelijk kon tonen dat het blok niet gestolen was. En dan letten ze ook niet zo op de remmen.

Mocht je info over je blok willen om de herkomst te controleren kan je trouwens het beste de importeur van Yamaha bellen of mailen. Als ze het niet te druk hebben willen ze wel helpen

Ze doen wel remtest en zo.
Verder moet ook echt alles werken.
Van knipperlicht tot toerenteller.
Snelheids meter mag ook niet te veel afwijken.

En geluid van de uitlaat is belangrijk.

Al met al is het een beetje werk maar opzich redelijk te doen. Mist de regels niet veranderd zijn ondertussen.

Ik moest er voor naar Lelystad.

Ik heb het namelijk 4,5 jaar geleden gedaan.

Dit is wat ik heb gekregen van die jongen aan info.
 
Back
Top