van 50cc naar 125cc?????

apedemak

Well-Known Member
Hallo,

Ik rijd al enkel jaren rond met een scooter. Momenteel Et2 50cc.
Nu krijg ik te horen dat ik met mijn B rijbewijs met een 125cc mag rijden. Check het even na bij de politie en idd zo'n oude zak als mij (30) mag met een 11kw rondrijden.

Nu vraag ik mij af, is het wel hanteerbaar zo'n 125 cc of 100 cc. Ben nu al niet echt kloek met scherpe bochten als 50 rijd. Zijn er nog mensen onder jullie die met beide types hebben gereden of ook die overstap (of terugstap) hebben gedaan? Graag jullie ervaringen. Ook advies over welk merk/model zou ik prachtig vinden. Mij lijkt die Aprilia Habana wel iets omdat die grotere wielen heeft of een Peugeot Looxor.

Die Peugeot Elystar vind ik ook wel iets maar vind het zo raar dat alleen het stuur draait, weet niet of ik mij hieraan kan gewennen.

Bedankt voor jullie advies!
 
Advertisement - register to remove this

Die 125cc zijn niet echt snel ofzo. Sterker nog, meestal zijn ze niet vooruit te branden :) Gaan ongeveer net zo snel als een scoot met 70giet en leuke uitlaat.
 
Er komt wel eens vaker zo'n jongen bij ons met een 125cc piaggio scooter. Het is nou niet zo dat ik zeg dat die nou gruwelijk loopt ofzo. Rijdt en trekt gewoon wat sneller dan een 50cc.. maar echt bang zul je er niet van worden :)
 
Back
Top