van 25 >> 70cc afstelling?

theremover

Well-Known Member
oke

Had setup

25cc
polini vario 4.7 gram rollertejs malossi
sp3 uitlaat
12mm cabr sproeier 62

Ik heb nu gekocht:

70cc HEbo ( gietijzer)
polini vario 4.7 gram rollerjtes malossi
sp3 Uitlaat
12mm cabr sproeier 62
Powerfilter

Nu is mijn vraag zou ik een groter sproeier Moeten nemen met 70cc?
IK heb hem nog niet onder gezet gaat mrogen gebeuren maar ik wil niet dat hij gelijk vast loopt. Wat kan ik het best doen>

Alvast bdankt gr
 
Advertisement - register to remove this

Ja lijkt mij wel he dat er een grotere in moet. Dat is effe uittesten welke kleur de bougie word.
Als hij koffie bruin word zit het wel goed.
Als hij donker bruin/zwart word krijgt hij wat te veel.
En als hij lichter word ''wit'' dan krijgt hij te weinig.

Om goed te zien welke kleur het word moet je dus een grotere sproeier er in doen en dan een stukje volle gas geven. En daarna bougie los draaien en kijken.

Een schatting van sproeier zou ik eigenlijk niet weten. Zou rond de 90/100 gaan proberen.

edit:
Eerder zou ik een 17,5 mm carburateur nemen.
En ik denk dat er wat lichtere rollen in moeten.
 
Last edited:
ferio heeft grotendeels gelijk maar het is erg moeilijk om te zeggen je moet die en die sproeier en die en die rolletjes, dat moet je gwoon zelf testen, met een 17,5 carb zou je veel beter rijden en de rolletjes inderdaad wat lichter, hoe licht moet je testen en nog eens testen
 
Thnx voor jullie adviezen.

Heb mometneel sproeier 80 dus die doe ik er ff in.

Maar nog 1 vraag iedereen zegt 17.5 mm. Rijd de cyliner op 12mm dan heel slecht? of niet ?

Ik vertrouw ook me olie pomp niet omdat deze week me cylinde is vastgelopen. Ik ga voorlopig mengsel rijden haalt dit de prestaties naar beneden? Mengel is 1 op 50 tog?

gr
 
maar waarom een "power" filter , beter gebruik je het std filter ,de powerfilter brengt je alleen maar problemen , meer niet...

met std filter zul je zo rond de 80/82 moeten zitten..

verder is het afstellen moeilijk te zeggen ,koop wat rollen en trekveren en ga proberen dan kom je er vanzelf achtger of ie teveel toeren draait of te weinig..
 
verder afstel problemen:P

Ben nu net een dagje of 2 aan het afstellen maar zit met een paar vragen.

setup,

12mm ( sproeier 80 )
orgienel lucht fitler
polini vario met 3x 3.2 gram en 3x 6 gram
70cc hebo

Als je gas open trekt gaat hij op zijn agter wiel. maar na 10 min rijden gaat hij heel erg stotteren en je kan amper rijden.
Vermogen is dat ook gelijk weg,
Ik heb zel het vermoedne dat hij vreselijk warm word, Ik heb nu al zo 100 km opzitten en de cyilnder ziet er nog perfect uit geen krasje geen warm loper nix.

Nu had ik de bougi eruit gehaald en hij was Licht grijs.
Licht grijs is toch te weinig bezine?
Zo ja als ik 90 erin doe koelt hij dan ook beter?
Je merkt nu ook als je boven de 75 rijd gaat hij erg stotteren lijkt net of hij geen bezine krijgt ofzo,

Alvast bedankt
 
IK had net sproeier 88 erin gedaan ,
er was 1 ding wat hij deed en alleen maar stotteren was dat, Kutten met lucht schroef maakte nix uit. HIj trok niet op en hij liep ook stotterend stationair..

Toen deed ik me 80 er weer in en HIj plankt weer lekker vel tot dat hij warm was en toen ging die ook stotteren.

Wat is het:S?

Moet ik ies proberne tussen de 80 en 88?
 
Back
Top