ronnyracingteam
Ronny Himself
Ik ben van plan een honda rs125 aan te schaffen.
Ik had graag de std motor erop gehouden maar de reglementen om te koersen beperken de cil inhoud op 85cc 2T.
De std motor heeft een 54*54 slag*boring. Nu vroeg ik me af of het mogelijk was
om in een oude afgedankte cilinder een bus te zetten van 44.5mm en een zuiger daarvoor te zoeken eventueel in combinatie met het afdraaien/ophogen van de cilinder.
Dan zou ik eigenlijk een alu cilinder hebben met een ijzeren bus in. Kopje moet ook gemaakt worden uiteraad, net zoals een uitlaat opmaat. Iemand enige ervaring mee, tips of een kans ziet om hier aan mee te werken?
Het probleem lijkt me ook om vermogen te vinden in zo een lange slag motor.
Ik zou dit zo willen oplossen om eenvoudig de 125cc cilinder terug te monteren om zo
wat training me te nemen op grotere circuits.
Ik had graag de std motor erop gehouden maar de reglementen om te koersen beperken de cil inhoud op 85cc 2T.
De std motor heeft een 54*54 slag*boring. Nu vroeg ik me af of het mogelijk was
om in een oude afgedankte cilinder een bus te zetten van 44.5mm en een zuiger daarvoor te zoeken eventueel in combinatie met het afdraaien/ophogen van de cilinder.
Dan zou ik eigenlijk een alu cilinder hebben met een ijzeren bus in. Kopje moet ook gemaakt worden uiteraad, net zoals een uitlaat opmaat. Iemand enige ervaring mee, tips of een kans ziet om hier aan mee te werken?
Het probleem lijkt me ook om vermogen te vinden in zo een lange slag motor.
Ik zou dit zo willen oplossen om eenvoudig de 125cc cilinder terug te monteren om zo
wat training me te nemen op grotere circuits.