Valt weg bij vol gas

Carelzip4t

Member
Hallo allemaal
Ik heb sinds kort dat als ik vol gas geef dat mijn scooter bijna stil komt te staan en nog maar heel zacht vooruit komt en als ik een beetje gas geef gaat hij rustig naar de 30( en normaal reedt die met vol gas 55/60)
Specs:
Sproeier 80
6,5 gram rollen
Ducati cdi
Voor de rest alles orgi
Zou iemand weten wat dit is?
groet Carel
 
Advertisement - register to remove this

Hi Carel,

Carburateur al schoon gemaakt? Lijkt iets te zijn met of je hoofdsproeier (Die regelt namelijk vooral het lopen bij 3/4 tot 4/4 gas) of met je elektrische choke die willen het ook nog wel eens begeven en aangezien dat met een thermische koppeling werkt blijft hij dan aan staan dus krijgt hij veel te veel benzine.

het kan ook nog wat anders zijn maar dit lijkt nu even het makkelijkste/goedkoopste te controleren.
 
Top, en als dat het niet oplost, haal je elektrische choke er eens af en rijdt dan een kort stukje (50 meter Max, echt niet meer) , normaal gesproken moet hij dan aanzienlijk beroerder gaan lopen, is dit niet het geval (dus rijdt de scooter net zo als met de choke er op) kan je er van uit gaan dat het je elektrische choke is.
 
Top als het de carb schoonmaken niet werkt zal ik dat doen, oja en ik heb een nieuwe polini kopppeling en witte malossi drukveer gehaald kan ik die er dan gewoon inzetten zonder dat het effect daar op heeft
 
Ik zou eerst even het probleem oplossen voordat je andere dingen gaat doen. Anders weet je dadelijk niet meer wat wat veroorzaakt
 
Misschien sproeier verstopt.

Of diafragma misschien niet meer goed.. Als er een klein opening ergens zit kan dit al voor problemen zorgen.
 
Ik heb nu mijn carburateur nu schoongemaakt en een nieuwe choke erin gedaan en hij kan nu weer vol gassen alleen hij gaat nogsteeds 30 alleen ik heb het gevoel dat die geen volledig gas geeft/krijgt iemand enig idee??
 
Als je motor draait kan je een beetje deo spuiten bij je inlaatspruitstuk of luchtfilterslang. Als hij uitvalt heb je valse lucht en als hij blijft lopen niet. Of je kan je hand op het luchtfilter houden bij lopende motor als hij binnen 4 seconden uitvalt heb je geen valse lucht, als hij beroerd gaat lopen tot bijna uitvallen, heb je valse lucht.
 
Dan heb je "hoogstwaarschijnlijk" valse lucht. Als ik dat bij de mijne doe, valt ie netjes uit binnen 4 seconden (dan stikt ie). Dus je moet de boel even echt goed nalopen. Slangen niet met tie-wraps ofzo vastbinden, maar gewoon met universele slangenklemmetjes. En je moet je spruitstuk waar je je carburateur indrukt, even loshalen en kijken aan de onderkant of deze geen scheurtjes heeft en of je geen vlekken ziet op de pakking. De overige slangetjes ( benzine, vacuum en ontluchting) kan je wel met tie-wrappie doen.
 
Ik zie wel dat er aan de achterkant van de luchtfilter een opening zit doordat hij tegen me band heeft aangeschaaft
Post automatically merged:

Ook heb ik nu dat het achterwiel hard gaat draaien op zijn standaard
 
Ja de boel is ontregeld door valse lucht. Je stationair etc.. Die opening snel afdichten of een nieuw luchtfilter bestellen.
 
Kan ik het afdichten met ducktape?
Post automatically merged:

Ik heb het dicht gemaakt met ducktape maar alsnog geen resultaat hij klopt nog steeds niet harder dan 25
 
Last edited:
Hij zou met ducttape sowieso ietsjes meer moeten geven, maar ik denk dat er in jouw geval veel meer aan de hand is dan alleen valse lucht.
 
Ik kan je scooter niet beoordelen, dus je zal wat meer informatie moeten geven. Wat heb je precies allemaal aan je carburateur gedaan tijdens het reinigen? wanneer zijn je kleppen voor het laatst gesteld? Zit je bedrading overal nog goed? van CDI naar Bougiedop? Heb je alles wel vanaf je spruitstuk naar je luchtfilter geinspecteerd? (zoals ik al bedoelde aan te geven) etc..etc...
 
Back
Top