Valt uit

Duifje88

New Member
Hallo allemaal,

Misschien veel sommigen een simpel probleem, maar ik kom er niet uit. De scooter (Newvivacity 2T) heeft de wintermaanden stil gestaan. Gister voor het eerst de scooter gestart maar hij kwam niet echt op gang.
Carburateur opengemaakt en sproeiertje zat inderdaad verstopt, alles schoongemaakt.

Daarna weer gestart en hij gaat gelijk hoog in de toeren. Als ik gas geef bwoaaap valt die uit. Laat ik hem.een tijdje lopen dan na 2 minuten valt die ineens uit. Draai ik de stationairschroef eruit dan gaat die wel iets minder in de toeren lopen maar nogsteeds als ik gas geef valt die uit.

Herkent iemand dit probleem? Ik zou enorm geholpen zijn.

Groet,
Rene
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Valse lucht.
Dus ergens lekt lucht, meestal is dit bij je carburateur of je spruitstuk of de pakkingen van je spruitstuk.
Ook spruitstuk controleren op haarscheurtjes.

Verder indien het een 2-takt betreft kan het ook nog liggen aan de oliekeerringen van je krukas (achter je vario en achter je vliegwiel)
 
misschien is je gasschuifje niet goed in je carburateur dat hij op gas geven staat dit had ik laatst ook anders is dat van Sparky waarschijnlijk het probleem. kun je anders een foto sturen hoe je gasschuifje in je carburateur zit?
 
Heb even met een deobus getest maar kon geen lekkage vinden. Daarna gespeeld met de luchtstelschroef en opzich loopt die nu goed. Merk alleen wel dat als ik gas los laat en wat weg laat zakken en dan weer gas geef, hij moeilijk op gang komt. Kan dit de afstelling van de luchtstelschroef zijn?
Gaat trouwens om een standaard newvivacity 2 takt van 2009. Standaard carb met 54 sproeier.
 
gasschuifje.jpg zo moet het gasschuifje in je carburateur zitten zie je die grijze pijp eromheen niet dus alleen dan dat dunne ijzeren steeltje dan heb je hem er verkeerd in zitten dan staat hij op gas geven ps deze foto is zonder gas geven
 
Back
Top