This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

valt deze krukas nog te gebruiken?

Timo-Aerox

Well-Known Member
men bout is van me krukas losgekomen (niet helemaal) waardoor me vario enz. heel veel speling hebben, dus kan er niet meer mee rijden. Maar ik krijg die bout er niet verder af :s

Maar in welke volgorde zitten eigenlijk de vario/ringetjes/... op de as die een tand hebben om op de krukas vat te hebben? Want met dat ze heel even speling hebben gehad is de kans groot dat de tand wat is afgesleten, nu zou dit nog kunnen meevallen? of is het mss mogelijk om de volgorde van de delen met een tand lichtjes te veranderen ? door er bv in het begin een overbodige ring tussen uit te halen zodat alles een beetje opschuift en dan op het einde er weer een extra ring te zetten zodat het mooit past? Of als er nog andere voorstellen zijn of ideetjes plz zeg ze mij.

Ik was namelijk wel op het punt een nieuwe as te kopen, een doppler S1R MH, maar de as die er nu inzit een TopPerformances is nog lang niet zo oud 3000km dus het is wel zonde, dus als iemand een idee heeft plz zeg het me. want een nieuwe as kopen + laten plaatsen het is niet gratis he :s

greetz timo
 
jaja mijn as en lagers zijn nog in perfecte staat, daar mankeerd volledig niets aan, het gaat hem hier dus echt, om de laatste +-10 cm van de as waar de vario opzit en de nodige ringetjes(dat sterretje enz) en de vario bus enz. daar zit namelijk toch een tand op die as op die laatste 10 cm, en ik vermoed dat die lichtjes beschadigd gaat zijn nadat die vario enz. speling heeft gehad

edit: ik vermoed dat die tand op de as lichtjes gaat weggesleten zijn, dus niet dat de as zelf een kap ofzo uit is he voor alle duidelijkheid /edit
 
jah weet ik, maar heb al verschillende pogingen gedaan om die moer er af te krijgen , lukt mij gewoon niet, gewoon omdat ik nerges een houvast heb om men as vast te zetten, als ik nu aan die moer draai draait gewoon het hele spul mee, dus als ik die bout eraf wil zal ik ofwel hulp moeten krijgen van andere mensen (anyone geinteresseerd? ik woon in antwerpen) ofwel naar de garagist brengen maar dat gaat me weer veel geld kosten :s, alleh ja ik weet het echt niet meer wat ik nu het beste doe, men hele blok eronder uit halen en dan nog eens proberen, gewoon me blok wegbrengen, gewoon me scooter wegbrengen :s ik weet het niet meer, daarmee ook heeft er iemand iets soort gelijk aan de hand gehad? wat was de schade toen? dan kan ik het beetje inschatten.
 
Koop ff voor een euro of 4 (hooguit) een zuiger stop, scheelt je een hoop gekloot met die moer hahaha. Die kan je er alleen met een luchtsleutel afkrijgen, of met een zuigerstop dusss.

Maar als je echt geen verstand van die zaken hebt zou ik ff de hulp van een ervarener sleutelaar inroepen. Niet dat dit zwaar moeilijk is, maar voordat je wat sloopt...
 
ok thx jeroen meloen, ik had idd nog niet gedacht aan een zuigerstop, morge ff een gaan halen dan. en nog eens proberen, maar dus die vraag voor extra hulp blijft zuh , want ik begin meer en meer toch te vermoeden dat me hele krukas er zal uitmoeten.
 
ok thx

ik ga dan maar gewoon me hele blok eronder uit halen, zo veel mogelijk uiteen halen, en dan laten tunen en ook ineens nieuwe as en lagers laten plaatsen, ben ek ineens van al die zever vanaf, en jah ondertussen dat men blok bewerkt word, ga ik eens al de rest van me scoot opnieuw reviseren.
het moet er toch ooit van komen, die carter en cilinder tuning dan kan ik het beter nu ineens laten doen en ook ineens me krukas laten vervangen, want het is bedoeling dat ik binne een half jaar ofzo echt serieus al de rest ga opvoeren, dan heb ik ineens een goede betrouwbare basis.

bedankt allemaal voor de hulp, ga dus nu eerst die bout eraf halen en dan ff zien, en dan me blok eronder uit
 
Volgorde Variateur

Hieronder zie je de vario uit elkaar liggen in je juiste volgorde



Van links naar rechts zie je:

1 – Moer (maatje 17)
2 – ring voor tussen de moer en het starters rondsel
3 – kickstart rondsel
4 – Halfpoellie met koelvinnen
5 – Ring voor opvulling, deze zorgt er voor dat je geen speling op je vario hebt waardoor de boel stuk kan gaan.
6 – Glijbus
7 – Rollenhuis (2e halfpoellie waarin de rollen komen)
8 – Gradenplaat (Deze komt in het rollenhuis met de bolle kant richting het elektrisch start systeem)

Succes