valt deze band nog te redden? (met foto)

491GT

Well-Known Member
ik merkte gisteren op dat mijn achterband enorm plat stond, toen maar even aan de compressor gehangen en ik merkte een scheur op van 14mm ongeveer.
nu zegt men pa dat het misschien nog te vulkaniseren valt maar is dat het waard? en wat kost zoiets ongeveer? vind het wel kut wand is/was nog een zeer goeie band.

scooter rijd trouwens al terug, heb men oude achterband er weer op liggen maar daar ben ik niet veel mee omdat hij nog maar 2 a 3mm profiel heeft. :/

[ir]http://i702.photobucket.com/albums/ww22/janvn_photo/DSC00181.jpg[/ir]
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Ligt eraan hoe diep hij zit die scheur.
Wel moet je rekening houden dat het alleen maar tijdelijk is en je dus met de tijd zowieso toch weer een nieuwe band moet kopen.

Dat is hetzelfde als met een prop schieten, het kan 1000 km goed gaan, maar het kan ook 10,000 km goed gaan.
 
rijd met dat ding eigenlijk nergens meer hard ofzo en altijd lekker voorzichtig dus snap niet echt waar ik nou ingereden heb.
moest laatst wel bij een glascontainer (stond langs de weg) er kort langs maar opde foto zie je nog een 2de (mini)scheur en daar lagen alleen hele kleine scherfjes op de grond. en denk door die 2de scheur dat het iets dat groter moet zijn geweest.
de laatste tijd wel enorm veel over takken moeten rijden enz (storm) maar daar kan het toch niet aan liggen?

ook als ik de band wat beweeg hoor ik er vanalles mee in ronddraaien (heb hem nog niet vande velg gehaald) hoe graakt die rommel in hemels naam in men band? :p
 
Crack, jij verdient zeker goed of niet?
Onzin reactie weer van jou kant, houd dan gewoon je mond.

491GT, je zal je in de toekomst nog veel meer gaan verbazen over dingen die je in je band tegen gaat komen.
Zo heb ik wel eens een popnagel erin gehad.
 
Dat kan echt van alles zijn. Mijn band was pas lek gegaan door een kleine splinter van hout, dan heb je echt hele erge pech! Een week later ging die kapot door een stuk glas. Ik denk dat ik net zo'n 'snee' als jij in mijn band had. Ik moest hem laten vervangen.. Denk dat dat ook het beste voor je zal zijn.
 
ja ik weet het, zo hing er een hele hoop visdraad in men trommelrem zal der wel ergens ingeslagen zijn. nu piept er niks meer als ik rem. bedoel je trouwens een popnagel IN je band? of bedoel je dat hij in het loopvlak van je band is geslagen? maak ik wel vaker mee, zolang men band niet hard afgaat laat ik ze lekker zitten :) wie weet zit ie er niet eens door dusjah.
 
Dat kan echt van alles zijn. Mijn band was pas lek gegaan door een kleine splinter van hout, dan heb je echt hele erge pech! Een week later ging die kapot door een stuk glas. Ik denk dat ik net zo'n 'snee' als jij in mijn band had. Ik moest hem laten vervangen.. Denk dat dat ook het beste voor je zal zijn.

das best kut die band van mij lag er nog maar een klein jaartje op als er echt geen (veilige) oplossing is vrees ik dat vervangen de enige mogelijkheid is. ik zie trouwens dat vulkaniseren ook wat tijd in beslag neemt dus goedkoop zal het wel niet zijn vrees ik.
 
Die popnagel was zo lang, dat hij helemaal me band is ingegaan en is afgebroken.

Maar een popnagel heeft natuurlijk een kopje, net zoals een schroef.
En deze bleef haken op me band, maar de punt was dus afgebroken in me band.

Dus er lag een halve punt van een popnagel in me band, en een halve zat in me band vast.

Zo kopje als op de foto stak er dus uit, elke keer als de band een rondje draaide hoorde je dit over de grond gaan en drukte hij alleen maar verder in me band.

Deze dus:

popnagel%20glad.jpg
 
Bij ons op het werk worden alleen gaten tot max. 6mm gemaakt. Je zou het bij een bandenzaak bij jou in de buurt kunnen proberen, kost ongeveer 15 euro. Dan plakken ze er een grote " sticker " op, en door het rijden vulkaniseerd het zich vanzelf. Maar ik denk niet dat ze het ergens zullen doen, omdat de scheur te groot is...
 
Euhm..
Bij vulkaniseren word naar mijn weten, het gescheurde stuk rubber eruit gesneden, en nieuw rubber geplaatst, en dan glad geschuurd.
Of dat maar tot 6mm kan weet ik niet..

Of zit ik nou zo verkeerd?
 
als het zoals een prop netjes blijft zitten is dat een optie maar als het echt niet anders kan of onveilig is liever een nieuw bandje. bij mij is een prop er nog nooit uitgevlogen btw. :) moet je dus idd echt geluk mee hebben.
 
oh das zoon "paraplutje" zeker? had er al eens over gelezen:) zal eens kijken of dat nog te doen valt. zoon band kost nou ook niet zo heel erg veel dusjah. heb je daar speciaal gereedschap voor nodig voor zoon ding?
ze zullen dat hier wel ergens inde buurt hebben als het niet te moeilijk is.
denk trouwens dat als je zoiets laat doen (langs de binnenkant) dat je wel meteen de hoofdprijs betaald en als je dan voor een paar 10tjes extra een splinternieuwe band kunt kopen heb ik eigenlijk liever een nieuwe band scheelt weer een hoop gedoe moest het perongeluk verder scheuren als je een keer je band bv oppompt.
 
Dat kan je alsnog doen als je hem verwisseld hebt met die andere velg? Ik zou liever kunnen rijden, en daarnaast nog een bandje te plakken hebben, dan de band die onder mn scooter zit perse willen plakken/maken
 
heb ook gewoon van velg gewisseld kon er gisteren al mee rijden. misschien dat ik hem nog gemaakt krijg als dat met die paraplutjes werkt(als het scheuren van anderhalve cm aankan)
of ik er mee ga rondrijden weet ik nog echt niet. als het eruit knalt ben je er ook niet echt veel mee.
 
Back
Top