valstroom

Witte_@_SR said:
wat zijn nu de concrete verschillen tov van een Keihin 28 PWK en laten we zeggen een Ibea of Tillotson. Kep het nog niet gezien in dit topic dus misschien wel leuk om het daar eens over te hebben+ralf+
Je kan het er uren over hebben, maar uiteindelijk kom je er maar op 1 manier echt achter en dat is het zelf proberen ;)
 
ABT said:
Tja, ik heb hem nieuw gekocht en het ziet er ook redelijk fabrieks-achtig :p uit.

Het gaat trouwens om deze:

De aansluiting zit aan de niet zichtbare kant, onderaan.... :)

ik heb de zelfde alleen is die van mij een 24 mm.
 
Ik wil graag een Ibea L2 op mijn sprinter zetten, maar ik heb 2 vragen,

- als ik eerst een spruitstukje maak, en bijv, eerst spruitstuk monteer, en het membraan IN het spruitstuk maak(soort wigachtig spruitstuk) en daar een gat in maak, dan heeft die tog ook carterdruk om de carb te laten pompen of zie ik dat nu verkeerd??

- is een 24 mm genoeg om een getunede speed setup te kunnen voorzien van benzine, want ik ga tog voor prestaties, en als ervaringen zeggen dat een Keihin 28 vlakschuif sneller zal zijn dan zo'n Ibea, dan is mijn keuze snel gemaakt..

Alvast bedankt..
 
vraag 1: Als je carb maar in verbinding staat met het carter is het goed.

Vraag 2: Test het, een 24mm mikuni voldoet ook op een speed blok, dus waarom een ibea niet?
 
Er mogen geen obstakels zitten tussen het vacuum gat en het blok (dus of slang of gat wat helemaal doorloopt van carb tot carter).

Ik zelf heb 20,1 pk gescoord met een Ibea, op een speed cilinder.
 
ik kan nu een 24 mm tryton M1 kopen zonder sproeiers je meto hem afstellen emt een lage en hoge toeren knop.heeft dit nut op op een hebo revo blok te zetten.of kan ik het beter houden bij 24/28 mm carb.
 
Ja uuh...nut?

Wat ik het grote voordeel vond van die kartcarbs, dat je geen gezeur meer had dat je geen sproeiers hoeft te verwisselen.

Het nadeel was dat ze niet stationair blijven lopen, het niet plug&play is en ze tering veel bezine zuipen (echt veel).
Daarbij was gasreactie wel oke, maar dat kon beter, ik denk dat het te maken had met het exemplaar wat ik had.

Ik kan het nog wel een keer testen, we hebben thuis een 100cc kart staan met een Ibea en dat ding gaat wel af.
 
Back
Top