valstroom

Dat gaatje kan je toch via een gat in je spruitstuk welke weer in verbinding staat met je membraanhouder zeg maar waar ook weer een gat in zit die ook door je carter heen in verbinding met wordt gebracht met je krukkast.
Niks geen slangetjes gedoe en Die slang mag ook niet te lang worden omdat anders je benzine niet precies wordt afgemeten
Ik denk hem op klaaswaal erop te hebben duzz
 
Last edited:
Originally posted by AEROXL'VELD
Dat gaatje kan je toch via een gat in je spruitstuk welke weer in verbinding staat met je membraanhouder zeg maar waar ook weer een gat in zit die ook door je carter heen in verbinding met wordt gebracht met je krukkast.
Niks geen slangetjes gedoe en Die slang mag ook niet te lang worden omdat anders je benzine niet precies wordt afgemeten
Ik denk hem op klaaswaal erop te hebben duzz

aha dus geen gat bij je ontsteking boren maar een klein gaatje bij zelf gemaakte spruitstuk + membraanhouder.
klinkt logisch.
 
Originally posted by Hugo


lees dit topic is goed :|

dmv een slangetje..moet je ff gaatje in je carter boren en een plug in doen.. klaar...

jammer joh;)
Heeft iemand pics (lveld?) van zn "spruitstukkie en wat bedoel je met benzineafmeting?
 
Originally posted by $aint


jammer joh;)
Heeft iemand pics (lveld?) van zn "spruitstukkie en wat bedoel je met benzineafmeting?

Wat nou jammer ?!?! In het spruitstuk van bert zit ook zon piep klein gaatje.. maar toch echt nog steeds zon slangetje hoor!! Heb je zon carb wel is goed bekeken...?

Maar hoezo met dat gaatje?!? Dan staat die toch niet in verbinding met het carter, het cartervolume stopt toch bij het membraam..
 
Dat gaatje kan je doorboren langs je membraan heen ik maak wel pics als ik hem af heb mischien dat ik ook wel een slangetje fix in mijn spruitstuk ff kijken
 
Originally posted by r-ox
Dat gaatje kan je doorboren langs je membraan heen ik maak wel pics als ik hem af heb mischien dat ik ook wel een slangetje fix in mijn spruitstuk ff kijken

Ik vraag me af hoe jij dat gaatje langs je membraam afkrijgt... dan moet het gaatje veels te klein zijn en vertraagt misschein wel je gasreactie, dat slangetje is redelijk dik en scheelt HEEL veel vergeleken met dat gaatje..
 
ok, ik ben over, ik ga ook voor een cartcarb:W

ff een spruitstukkie in elkaar fratsen en gaan met die banaan!!:p

we zullen zien wat een 50cc mhr ac kan...(in mijn handen:| )

grtzz.
 
ok ff een 2 en half jaar oud topic omhoog trappen :)

iemand misschien concrete info over het aansluiten van zo'n carb?
stel je moet zo'n gaatje boren in je carter waar is dan de gunstigste plek etc...

ik heb het dan over deze carb...
 
de antwoorden zijn niet in dit topic te vinden want ik wil concrete antwoorden, geen discussies waar de ene helft dit zegt en de andere helft dat ;)

maar verder heb je wel gelijk, vergeten te searchen...thx
 
Er zijn 3 manieren voor mij om zo`n spruitstuk te maken;

-Blokje met kanaal van carterdruk langs je memebraan door spruitstuk naar het gaatje @ carb.

-Blokje met kanaal van gaatje @ carb naar buiten toe, daar een nippel, deze dmv een slangetje verbonden met een ander nippeltje die in contact staat met de carterdruk. (dit heb ik)

-Geen aansluiting dmv een kanaal op dat gaatje @ carb. Maar een nippeltje op de carb maken en deze aan te sluiten dmv een slangetje en wederom een nippel op je carterdruk. (waar nippel @ carb? vraag dat aan een kartshop)

Tinne..
 
Ik heb ook nog een Tillitson 20, die ik nog een keer moet testen op mn sprintpuch.

Maar die heeft gewoon een nippel op de carburateur voor vacuüm, en ook 1tje in de voet van de carburateur... :)
 
ABT said:
Ik heb ook nog een Tillitson 20, die ik nog een keer moet testen op mn sprintpuch.

Maar die heeft gewoon een nippel op de carburateur voor vacuüm, en ook 1tje in de voet van de carburateur... :)

Mja, die modificatie word dus gewoon zelf gedaan door een kartshop of eigenaar oid.

Tinne..
 
Tinne said:
Mja, die modificatie word dus gewoon zelf gedaan door een kartshop of eigenaar oid.

Tinne..

Tja, ik heb hem nieuw gekocht en het ziet er ook redelijk fabrieks-achtig :p uit.

Het gaat trouwens om deze:

tillitson_aad_2.jpg


De aansluiting zit aan de niet zichtbare kant, onderaan.... :)
 
hoe doe je dat dan met een spruitstukje maken? Ik zie dat die carb 2 aansluitgaatjes heeft voor op je spruitstuk....moet je dan gewoon een alu plaatje maken, daar draad in tappen voor die twee aansluitingen?
 
ust power said:
hoe doe je dat dan met een spruitstukje maken? Ik zie dat die carb 2 aansluitgaatjes heeft voor op je spruitstuk....moet je dan gewoon een alu plaatje maken, daar draad in tappen voor die twee aansluitingen?

Jep..... zoiets ja :)
 
wat zijn nu de concrete verschillen tov van een Keihin 28 PWK en laten we zeggen een Ibea of Tillotson. Kep het nog niet gezien in dit topic dus misschien wel leuk om het daar eens over te hebben+ralf+
 
Back
Top