FFat-

New Member
Hallo allemaal

Ik was vandaag bezig met mijn booster van 91' en ik wou eens de carb schoonmaken. Nu ik heb alles schoongemaakt en heb de carb terug aangesloten aan de spruitstuk. Nu wil hij niet meer starten. Ik heb de bougie gecontroleerd en deze vonkt nog erg goed. Ik heb ook nog compressie omdat ik dit voel wanneer ik met de kickstart kick. De bougie krijgt duidelijk ook benzine. Nu is mijn vraag: In mijn benzinetank zit er een rechtstaande filter en omdat mijn benzineniveau nu net aan de voet van deze filter ligt, denk ik misschien dat hij tijdens het kicken valse lucht zuigt van die filter en daarom niet wil starten. Er komt wel benzine wanneer ik aan de vacuum leiding zuig. Kan dit misschien een oorzaak zijn? Ik heb de luchtschroef bovendien ook helemaal ingedraaid en dan 1/2 naar buiten. Of hebben jullie misschien nog andere tips.

mvg

kort:

Ik heb de carb losgemaakt en schoongemaakt alles terug aangesloten. Scooter wil niet meer starten. Mijn vraag is kan het misschien zijn dat mijn carburateur lucht trekt vanuit de benzinetank? Er zit benzine in maar deze is aan de voet van de filter. Als ik aan de vacuumlijn zuig dan komt er wel benzine.
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Hallo allemaal

Ik was vandaag bezig met mijn booster van 91' en ik wou eens de carb schoonmaken. Nu ik heb alles schoongemaakt en heb de carb terug aangesloten aan de spruitstuk. Nu wil hij niet meer starten. Ik heb de bougie gecontroleerd en deze vonkt nog erg goed. Ik heb ook nog compressie omdat ik dit voel wanneer ik met de kickstart kick. De bougie krijgt duidelijk ook benzine. Nu is mijn vraag: In mijn benzinetank zit er een rechtstaande filter en omdat mijn benzineniveau nu net aan de voet van deze filter ligt, denk ik misschien dat hij tijdens het kicken valse lucht zuigt van die filter en daarom niet wil starten. Er komt wel benzine wanneer ik aan de vacuum leiding zuig. Kan dit misschien een oorzaak zijn? Ik heb de luchtschroef bovendien ook helemaal ingedraaid en dan 1/2 naar buiten. Of hebben jullie misschien nog andere tips.

mvg
Weer een hele lap tekst.
Kan je deze een klein beetje aanpassen zodat het iets leesbaarder is ?
Bij voorbaat dank !
 
Ik denk dat je eerder iets niet goed heb gemonteerd in je carb. Je hebt hem schoongemaakt, en het kan wel eens gebeuren dat er toch iets niet goed zit. Vlotter?
 
Ik ga de carb morgen nog eens controleren. Denk je dat hij ook niet meer start omwille van de luchtschroef?
 
Ik ga de carb morgen nog eens controleren. Denk je dat hij ook niet meer start omwille van de luchtschroef?
Sproeier dicht, of idd vlotter of gasnaald, ik heb de hele rotzooi in mijn ultrasone badje gedaan.
Maar dat was easy.(2 takt)
Helemaal uit elkaar gehaald, is maar een klein apparaatje
 
Alles is proper daar ben ik zeker van, maar wat bedoelen jullie met vlotter precies
Of die naar behoren werkt, of er geen vuil in zit, je zal echt beter dan toch de hele carburateur kunnen checken, ooit vuil in je benzinefilter gehad?
 
Zo ver ik weet niet heb de scooter pas gekocht. Ik wou de carb eens poetsen / te weten komen welke sproeier erin zat en nadat ik alles correct terug heb aangesloten wil hij niet meer starten.
 
Zit er niet gewoon te weinig benzine in je tank als de onderkant van het filter zichtbaar is!
Hierdoor wordt wellicht de vlotterkamer van je carburateur onvoldoende gevuld en daardoor start de scooter niet of zeer slecht.
 
Last edited:
Zit er niet gewoon te weinig benzine in je tank als de onderkant van het filter zichtbaar is!
Dat wilde ik gisteren of vannacht ook zeggen, maar dat was zo voor de hand liggend
 
Last edited by a moderator:
Ja daarom dat was ik ook aan het denken, maar het rare is als ik aan de vacuum lijn zuig dan komt er juist wel benzine
 
Heel vroeger had ik een Zündapp en daar had ik ook een benzinefilter tussen het kraantje en de carburateur gemonteerd.
Kwam hier lucht in dan was het tijd om te gaan tanken.
 
Heb hem terug aan de praat gekregen bleek dat de keerring aan de vario kant ervanaf gekomen was. Heb hem terug stevig vast geïnstalleerd. Nu moet ik de carburateur afstellen. Die twee takts zijn zo gevoelig man!
 
Back
Top