Valse lucht bij uitlaat

Ludixlover

Well-Known Member
Hey allemaal,

Ik denk dat ik ergens valse lucht trek, heb er alleen nog niet naar gekeken.
Ik had ergens gelezen dat een gaatje in je uitlaat, niet schadelijk is voor je cilinder ( als valse lucht zeg maar ). Maar geldt dit ook voor valse lucht tussen je uitlaat en cilinder. Als je uitlaat niet goed bevestigd is op je cilinder en daardoor een harder geluid maakt, is dit dan schadelijk voor je cilinder. En kun je daarvan een vastloper krijgen?
 
Advertisement - register to remove this

In principe kun je niet echt valse lucht hebben bij je uitlaat, aangezien het bij je inlaat nadelig is omdat je scooter dan minder goed gaat lopen, aangezien er bij je uitlaat de gassen eruit geblazen worden zul je hier weinig last van hebben. Het enige last wat je ervan hebt is dat je hoort dat je uitlaat bv. niet goed aansluit op je cilinder. Een vastloper erdoor krijgen dan moet je je uitlaat wel heel slecht bevestigen.
 
Het probleem ligt niet aan de pakking, die heb ik vervangen. Het ringetje dat op de uitlaat zelf zit, komt niet precies in de tapeinden die bevestigd zijn aan de cilinder. Maar ik vind er wel een oplossing voor.

De reden dat ik dit vroeg is dat ik mijn scooter niet afgesteld krijgt. Hij valt uit en maakt een hardere geluid. Dus hoogstwaarschijnelijk zal het daar aan liggen, omdat alles nog standaard is.
 
Ik heb even gekeken en ik mis volgens mij een ringetje dat in de uitlaatpoort van de cilinder hoort.

87567.jpg


Dan heb ik het over het ringetje naast de zuigerveer, boven de tapeinden. Weet iemand hoe dat bronskleurige ringetje heet?
 
Dat is gewoon de uitlaatpakking, je hoeft daar niet persé zo een ring hebben, elke andere uitlaat pakking is ook goed.

Ik moet in mijn scooter ook zo'n ring gebruiken. Bij mijn uitlaat zat een normale uitlaatpakking maar die knalde er na 250meter tussenuit.
 
Back
Top