This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Valkschuif vs. Rondschuif

dat kan wel zo zijn, maar leg dan even uit waarom er meer pk`tje worden gescoord met d slide.
STEL dat je een 28 mikuni vlak hebt en een Keihin 28 d-slide vertel dan eens waarom je met de d slide meer pk`s haalt
 
Omdat je met de D-slide de voordelen van de ene carburateur (ronde) en de andere (vlakschuif) bij elkaar voegt.

dus: De snelle gasreactie van de vlakschuif, in een ronde, maakt een D-slide carbu...

(alst goed is :X )
 
Sander said:
Omdat je met de D-slide de voordelen van de ene carburateur (ronde) en de andere (vlakschuif) bij elkaar voegt.

dus: De snelle gasreactie van de vlakschuif, in een ronde, maakt een D-slide carbu...

(alst goed is :X )

Wat een onzin, alsof een rondschuiver ook een voordeel heeft.
Beter search je effe, hier is zeker weten al een uitgebreid topic over geweest.
 
H.T.V.I said:
dat kan wel zo zijn, maar leg dan even uit waarom er meer pk`tje worden gescoord met d slide.
STEL dat je een 28 mikuni vlak hebt en een Keihin 28 d-slide vertel dan eens waarom je met de d slide meer pk`s haalt

ik denk dat daar simpelweg meer mee wordt gewerkt en dat daarom er meer mee wordt gescoord
 
Joël said:
Wat een onzin, alsof een rondschuiver ook een voordeel heeft.
Beter search je effe, hier is zeker weten al een uitgebreid topic over geweest.

Ik weet alleen wat ik heb geleerd in de praktijk. Ik weet van de theorie geen drol, omdat ik IMO een hele andere opleiding volg
 
effe gezocht en dit vond ik op scooter-freaks

de vlakschuif heeft een iets korter inlaattraject (betere gasreactie)
de d-slide heeft bij niet vol gas een betere flow (meer pk's)

maar dit is alleen maar theorie, denk dat het verschil erg klein zal zijn.
alleen de mikuni is bewezen een goede carb, makkelijk af te stellen ook...