This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Vage zip

Rio-man

Yamaha Neo's
Hoi

Er zijn een aantal dingetjes waar mijn zip last van heeft.

- Slechter starten (hij doet er wat langer over om aan te slaan)
- Slippende snaar (na een wat langere tijd volgas rijden begint hij opeens te piepen alsof de snaar slipt
- Remmen blijven hangen (achter als je gewoon iets afremd maar wel blijft rollen dan vertraagd hij gewoon, als je helemaal stil gaat staan klikt hij zich op de een of andere manier vast. Als je hem weer lostrekt, dan hoor je ook een klikje. Voor heeft de eerste halve slag van de remhendel helemaal geen kracht, en daarna vrij sterk)
- Optrekken gaat raar (de ene keer trekt hij opzich prima, en de andere keer trekt hij voor geen meter. Als hij koud is begint hij te stotteren (beetje een prrrr geluid) rond 30 km/h. Setup is helemaal standaard)
- Verder vind ik het licht wel heel zwak. Is er een manier om die lichtspoel op de een of andere manier te tunen zodat hij meer licht geeft, of is het misschien beter als ik halogeenspotjes bestel om erop te installeren?

Dat was hem weer. Ik hoop dat iemand de antwoorden voor me heeft.

gr Rio-man
 
dat van dat stotteren als die koud is. dat is gebruikelijk. je moet hem ook goed warmrijden.
en van dat licht. misschien komt dat door de accu of zoiets dergelijks?
 
dat van dat stotteren als die koud is. dat is gebruikelijk. je moet hem ook goed warmrijden.
en van dat licht. misschien komt dat door de accu of zoiets dergelijks?

Hoe rijd ik hem goed warm eigenlijk? Ik geef eigenlijk gewoon volgas tot ik hem door het stotteren heen heb getrokken, maar dit is volgensmij niet de goede manier.

Aan de accu kan het niet liggen, want het licht loopt op de lichtspoel. Dat zie je ook als je hem stationair laat lopen, dan gaat het licht knipperen.
 
Ja je hebt een stnd. cilinder, dan kan het denk ik opzich niet veel kwaad, maar ik rij een sprintscooter altijd warm door eerst even stationair te laten draaien, en vervolgens zachtjes rijden, steeds iets harder, en als je het hoort stotteren dan even gas terug en wachten totdat je meer gas kan geven zonder stotteren.
 
De post hierboven geldt voor de binnenkant van het filter denk ik dan, dus het filterelement. (Ik denk niet dat dit het is)
Je moet je scooter is goed afstellen als dat nog niet is gedaan.
 
Wat zou er ongeveer inmoeten kwa afstelling voor rollers ed? Ik wil als ik ga afstellen ook meteen de varioring eruit gooien. Nu is het blok helemaal standaard begrenst.