Vage X8-r

Zillion

Well-Known Member
Gisteren even op mijn scooter naar mijn neef toegeweest. Hij heeft een X8r-x maar er is iets heel erg vaagt met die scooter aan de hand, en ik dacht misshien is er iemand van jullie die het probleem herkend. Als hij stationair loopt en hij valt uit kun je hem niet meer starten, je moet dan eerst tien minuten wachten voordat hij weer start. Als je hem uitzet met de sleutel start hij meteen wel weer, hoe kan dit??

Advertisement - register to remove this

Misschien verzuipt ie als ie stationair draait... Dan komt te veel benzine op je bougie, waardoor ie niet meer vonkt. Je moet dan eerst een minuut of tien wachten tot de benzine weer is verdampt. Het probleem kan opgelost worden door je lucht schroef aan te passen; doe dat als volgt:
Op je carb. zitten twee stelschroefen (meestal tenminste): een stat. schroef en een luchtschroef. Draai je stat.schroef een stuk naar binnen, zodat je moter veel toeren maakt. Draai dan aan je lucchtschroef en zoek het punt op waar je motor het meeste toeren maakt (het hardst gaat draaien). Laat dan je luchtschroef zo staan en draai je stat. schroef terug totdat ie mooi blijft pruttelen.

PS: meestal reageert je scooter nu ook beter met optrekken vanaf stilstand (tenminste een klein beetje; niet dat je in een keer een wheelie maakt, ofzo hoor)

Enne... Rob; heb je die uitlaat nog???

ja, die uitlaat heb ik nog..
over de prijs valt te praten, het is dus een hebo gara van een sfx.
ik heb hem iets aangepast ophangen heb ik 2 gaten bij ingeboord zodat hij ook op mijn x8r paste, maar daar zie je haast niks van en hij is iets geroest bij de ophangen (dat komt omdat hij al een hele tijd hier in de schuur ligt) maargoed bied maar...

Ik wil hem alleen als er geen schotten in zitten. f125,- ?? Ik woon in Almere, dus als je in de buurt woont, kan ik hem wel ophalen. Anders moet ik ff kijken wat dat met de post gaat dat kosten...
Enne... die gaten boeien niet zo.

er zitten geen schotten in!!
voor f150,- mag je hem hebben, ik woon in drenthe.
Hij was nieuw f300,- en er is nog geen 250 mee gereden!

[This message has been edited by rob (edited 14 July 2001).]

Als de bezorgkosten onder de 50 ballen blijven, dan wil ik hem wel, alleen hoe wil je dat doen met betalen??? En weet jij wat die bezorgkosten zijn?

mijn broertje wil wel ff op en neer rijden, als je het niet erg vindt!; dan kan ik hem nog ff zien en dan hebben we ook geen gezeik met betalen. Als je het goed vindt, dan moet je maar ff je adres melen, naar: Remkoe@hotmail.com

verzenden onder rembours, kost f25,- moet je gewoon aan de deur betalen anders krijg je je uitlaat niet..
maar je kan hem natuurlijk ook opkomen halen..
dus, kom je hem ophalen of rembours?

Back