This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Vage trillingen

Big B NRG

Well, this is awkward
Hoi,

Me scooter zit nu weer gedeeltelijk in elkaar...(zover dat ik kan rijden).

Alleen nu heb ik last van hele heftige trillingen van me blok...

Ik kreeg de tip van iemand om me blokbout los te draaien, maar dit hielp ook niet.

Ik kan nog 1 ding bedenken, dat is dat me krukas krom is, maar dat lijkt me sterk aangezien dat ding er nog geen 300 km in zit. Voor me lagers geld percies hetzelfde..

Hoe zou ik kunnen testen om me as krom is?
Het gaat hier om een pia, met doppler, speed-r, rotor enz.

Wie heeft het antwoordt voor mij ?

je kan je as ff laten euh hoe heet dat, dan checken ze of er geen slag in zit zeg maar is gewoon een metertje voor te koop, kan je ook zelf halen is niet zo gek duur meen ik.

Originally posted by Kevin
Sinds wanneer doet die dat?sinds dat je er nieuwe as en lagers in heb zitten?

Met me vorige blok deed hij het ook al...alleen niet zo heftig.
Vind het maar vaag.

Joost, is dat z'n metertje met een voellertje eraan die je dan tegen je as aan zet. En als je je as dan rond draait dat er een metertje uitslaat?

Originally posted by Joost@aerox
je kan je as ff laten euh hoe heet dat, dan checken ze of er geen slag in zit zeg maar is gewoon een metertje voor te koop, kan je ook zelf halen is niet zo gek duur meen ik.

Volgens mij heet het "klokken".

Zie Scootparts voor gereedschap :

Krukas balanceer tafel van KRD.
Dit stuk gereedschap is voor elke serieuze tuner onontbeerlijk. Elke slingering vd krukas is meetbaar en zelfs de maximale tolerantie is aangegeven op de micrometer.

Prijs : €349,95.... dus zo goedkoop is het jammer genoeg niet.

ik zag pas ergens zo'n ding online staan. het grote verschil wat jij over het hofd ziet, is dat die van krd is voor een losse krukas, met een hele constructie eromheen waar de as in draait, en dat ik alleen het metertje bedoel.
als je nl je blok neerlegt, en je fixt een standaard voor dat metertje dan werkt het ook gewoon.