Vage trillingen/Hard geluid

Xtentic

Well-Known Member
Hoi,

K zit al een tijdje met een probleem wat ik niet opgelost krijg.
Ongeveer 4 maand geleden heb ik me eerste 70cc gekocht (dr).
Na er een tijdje te mee hebben gereden kwam er een hard schurend geluid uit en begon ie te trillen.

K dacht aan de krukas lagers. Deze heb ik dan ook vervangen voor c3 exemplaren icm een doppler as. Helaas waren de trillingen even erg als normaal en kwam er een hard schurend geluid uit de kant van de carterdeksel.

Omdat ie motorisch perfect liep zocht ik heb bij de overbrening. Andere vario
Andere vsnaar
Andere half poelie
Andere poelies
K heb alles geprobeerd maar steeds hou ik dat hardere geluid met trillingen.

Die trillingen icm met geluid komen pas als ie een beetje toeren begint te maken. Als de koppeling is aangegrepen en hij gaat verder op de vario en toeren gaat maken dan krijg je het probleem.

Voor de rest rijd ie gewoon goed, trekt lekker op, geen dode punten oid.

Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen ? Misschien vertanding of de lagers vd vertanding ?

Thanks in advance, Joost
 
Advertisement - register to remove this

Originally posted by Arnie
probeer eens je ori 50 of een andere cilinder dan. kijken of hij het dan nog doet.

Ja dat kan ik wel proberen, maar dan zal het waarschijnlijk wel wat minder zijn, omdat er minder kracht op komt te staan. Maar ik denk niet dat je het er mee oplost. En wie wil nou met orgi 50cc rijden :p

En het probleem kwam ook niet direct toen ik die 70cc erop zette. Kwam pas na een km of 1000
 
haal je kickstarter er eens af die willen bij veel toeren ook nogwel eens gaan trillen is het omgeveer het zelfde geluid als wanneer je terwijl de motor loopt de kickstart naar beneden haalt
 
oh oke geen commentaar ik heb geen andere oplossing maar misschien moet je maar eens je zuigerveren gaan vervangen naar 1000 kilometer. ik zeg niet dat dat het is maar dat lijkt me zowiezo wel een goed plan. dat zal je dr wel fijn vinden
 
hier rijdt ook zo'n geval rond

begon plots flink te trillen [je trilt echt zowat van de scoot af] en een geluid erbij dat echt als een grafkist klinkt.
na een paar minuten op dat ding rijden tintelen je voeten en handen gewoon helemaal.

we hebben daarom de krukas en lagers in ieder geval vervangen en tevens ook de cilinder en naaldlager.
we hebben een ander vliegwiel geprobeert, andere vario, v-snaar, achterpoelies, halfpoelie, koppeling en koppelingshuis.

ook is de ingaande as van de vertandingin vervangen en het vertandingsdeksel en alle andere tandwielen van de vertanding.

die gast is inmiddels een fortuin aan onderdelen kwijt en nog steeds trilt ie zo erg. dus binnenkort gaan we maar even kijken wat ie doet met een geheel nieuwe blok.

als iemand een oplossing denkt te weten :! :W
 
Originally posted by black_phoenix
hier rijdt ook zo'n geval rond

begon plots flink te trillen [je trilt echt zowat van de scoot af] en een geluid erbij dat echt als een grafkist klinkt.
na een paar minuten op dat ding rijden tintelen je voeten en handen gewoon helemaal.

we hebben daarom de krukas en lagers in ieder geval vervangen en tevens ook de cilinder en naaldlager.
we hebben een ander vliegwiel geprobeert, andere vario, v-snaar, achterpoelies, halfpoelie, koppeling en koppelingshuis.

ook is de ingaande as van de vertandingin vervangen en het vertandingsdeksel en alle andere tandwielen van de vertanding.

die gast is inmiddels een fortuin aan onderdelen kwijt en nog steeds trilt ie zo erg. dus binnenkort gaan we maar even kijken wat ie doet met een geheel nieuwe blok.

als iemand een oplossing denkt te weten :! :W

Blok lagers misschien :? of misschien komt het blok op een of andere manier tegen het frame , misschien uitlaat tegen het frame :?
 
als je alles behalve je cil al eens vervangen hebt.. probeer dat dan ook eff, of kijk hem gewoon goed na (met name pistonpen, dat maakt een redelijke herrie als je lang doorrijdt met een gare)
 
ik heb dat probleem ook, iets minder als hij beschrijft maar toch..
ik had eerst een MK70, nu een gilardoni 70. is bij allebij zo.
met std. cilinder was het welliswaar niet maar dat komt idd doordat er dan minder kracht op komt.
dus aan die naaldlager en zuigerveren ligt et niet want die heb ik ook vervangen samen met de gilardoni.
 
Back
Top